Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Er infeksjoner farlig for fosteret?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Er infeksjoner farlig for fosteret?

Hei!
    Vi forsøker å få et barn til. De siste ukene har jeg hatt hyppige infeksjoner. Først en skikkelig bihulebetennelse og nå influensa som har helt slått meg ut. Hvis jeg skulle være gravid, vil dette kunne skade fosteret? (er i tilfelle bare 2-3 uker på vei) Og hvis ikke, bør vi vente en stund med å forsøke til influensa sessongen er over?
    :oops:
    Mammamia
    Mammamia

Hei! Det er ikke bra for fosteret, spesielt i begynnelsen av en graviditet at du har for høy feber. Da er det bedre å ta en paracet for å nedsette feberen. Høy feber er over 39,5 grader. Har du feber over flere dager skal du oppsøke lege.Nå virker det som du allerede har haft influensa men jeg vet ingenting om din feber.
    Hvis du nå ikke er gravid syns jeg at du bør komme deg litt etter all din sykdom før dere prøver på nytt. Ditt immunforsvar svekkes når du er gravid og da blir du ekstra mottaglig for smitte o kan havne i "en vond negativ spiral" med nye infeksjoner gang på gang o det er ingen heldig start på en graviditet da man ofte i begynnelsen er sliten og trett allikevel :?

Comment

Working...
    X