Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

uteblitt mens

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• uteblitt mens

Hei!
    Jeg fikk igjen mensen når min datter var nesten 10 mnd, den var veldig beskjeden og jeg hadde den bare i 3 dager(brukte å ha den i 7-8).
    Jeg ventet den rundt den 9 d.m. men den uteble. Den 19 tok jeg en grav.test (clearblue) og den viste negativ. Idag den 23 har jeg ennå ikke fått mens og har masse gjennomsiktig utflod, svake menslignende smerter og ømhet i underlivet, kan grav.testen ha tatt feil eller
    tror du eggløsningen kan ha sluttet igjen? Jeg er igrunnen ganske sikker på at jeg har hatt eggløsning nemlig. Bør jeg dra til lege for å ta en sjekk?

Hilsen forvirret!

Jeg har fått tilbake mensen tidligere enn det, men ikke regelmessig de første gangene.
    Det er sikkert bare det hos deg også. Tror iallefall at jeg hadde venta ett par md før jeg gikk til en lege.
    Klem fra lilje, mamma til Magnus og Helene

Comment

Hei! Det tar et tag før mensen blir regelmessig igjen spesiellt hvis du fortsatt ammer så det du følte den 23.2 kan ha vært en eggløsning som kan gi klar gjennomsiktig utflod og menslignende smerter i underlivet. Vet ikke om du bruker prevensjon men antar det og da er det nog riktig som graviditetstesten viser. Slike tester er ikke helt sikre og da må man evt ta en blodprøve for å sjekke graviditetshormonnivået men det synes ikke jeg du trenger å gjøre. Har du fortsatt vondt og rikelig med utflod evt illeluktende så skall du oppsøke lege for å utelukke evt infeksjon

Comment

uteblitt mens

Hei takk for svar.
        Jeg bruker ikke prevansjon, men jeg ammer fortsatt. Tror faktisk mensen er underveis for nå har den gjennomsiktige utfloden avtatt akkurat slik som forrige gang jeg fikk mensen. Men hvorfor er den så beskjeden, er det fordi jeg ammer? Jeg vil gjerne bli gravid igjen er det vanskelig å bli det mens jeg ammer selv om mensen har kommet tilbake ? Jeg vil nemlig amme en stund til, er det nok hvis jeg trapper ned litt(ammer fortsatt om natten)?

Comment

Tror det er veldig forskjellig, noen blir tidlig gravide igjen, selv om de ammer. Hos andre kan det ta veldig langt tid.
          Tror jeg hadde ammet en stund til jeg, og bare tatt det helt med ro. Blir du gravid, så blir du det....
          Lykke til!
          Klem fra lilje, mamma til Magnus og Helene

Comment

Hei! Jeg synes Lilje har et bra svar til deg. Synes ikke du skall trappe ned ammingen evt på natten da for å få lettere eggløsning. Ammingen gjør att eggløsningen forhindres eller blir uregelmessig som i ditt tilfelle men det at du har mindre mens nå enn tidligere har ikke noe med din evne å bli gravid å gjøre. Lengden på blødningen kan forandre seg etter at man har fått barn o du har kun hatt en blødning så utfra det er det vanskelig å si om de nestkommende kommer å være like korte. Lykke til!

Comment

Working...
            X