Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

kynnere

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• kynnere

har kjent kynnere siden uke 16 mest om kvelden, på forrige kontroll i uke 25 sa legen at hvis jeg fikk mye kynnere på dagen så skulle jeg ta kontakt for å bli delvis sykemeldt fra jobben - men hva i allverden er mye kynnere? og hvorfor er det evnt. ikke bra å ha for mye av dette?
    (jeg er forresten 28+6 i dag)

Hvis du har veldig mye og vondt kynnere, kan det vel i verste fall føre til for tidlig fødsel. Kynnerene kommer jo gjerne når du stresser, eller gjør noe....
    Klem fra lilje, mamma til Magnus og Helene

Comment

Jeg hadde kynnere hele tiden jeg, stress eller ikke (mest ikke). Men de var ikke fryktelig vonde da.
      hilsen turvid

Min blogg

Comment

kynnere

Hej!
        Att ha kynnere kan være en fordel for att livmoren "øver" seg til fødsel, så att fødseln ikke blir så lang . Mange ganger har man mer kynnere vid andra svangerskapet( alltså ikke alltid). Att ha mye kynnere ,er att de kommer vid flere tilfellen / dag og er ibland regelmessige. Her gjør man en vurdering i vilken jobbsituasjon kvinnen er i når man ev. sykemelder, mer eller mindre.De fleste får ferre kynnere når de får mer ro runt seg. Regelmessige kynnere, omtrent hele tiden, ær en indikasjon til sykemelding. Hvis det ikke hjelper må man in på føden for en vurdering, risken er att man føder for tidligt, spesiellt om kynnerne gjør vondt også :oops: . En del får kynnere etter samleie, da undgår man samleie, men det er bare i fall dær for tidlig fødsel er risiko.
        Att bare få en sammentrekking etter samleie er ikke farlig.
        Undgå fysisk aktivitet og att løfte tungt er også bra råd. Hvis du føler deg bedre med vile ,etter att du legat en stund ,så synes jeg du ska be om sykemelding, i en periode i alle fall.
        Besøk Jordmorsenteret vårt:

Comment

Re: kynnere

Opprinnelig lagt inn av jordmor marie
          Hej!
          Att ha kynnere kan være en fordel for att livmoren "øver" seg til fødsel, så att fødseln ikke blir så lang
          Så kynnere kan altså vere årsaken til at jeg fødte fort sist gang? Jeg hadde kynnere fra uke 22, og på slutten våknet jeg hver natt så og si, og trodde det var fødsel på gang. Mamma sa at kynnerene sikkert hjalp meg til å få en rask fødsel, så det kan vere noe i det altså?
          Da var det jo faktisk noe positivt med dem da.
          Klem fra lilje, mamma til Magnus og Helene

Comment

Working...
          X