Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Snart fødsel?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Snart fødsel?

Heisan.

Jeg er 3. gangsfødende, med termin om 14 dager. Hos legen i går sa hun at barnets hode var festet, og kommet svært langt ned i bekkenet. Så langt som det var mulig, faktisk, hun berørte det når hun foretok den gynokologiske undersøkelsen. Hun sa videre at vevet var svært bløtt, og at det kun var litt av livmormunnen som ikke var utslettet - noen millimeter. Det var ikke åpning.

Betyr dette at fødselen er relativt nær forestående? De andre gangene har jeg gått over tiden, så jeg har derfor ikke begynt å gjøre meg klar engang ennå

Hej!

Att hodet står langt ned i bekkenet er ett godt tegn for att fødseln kan sette igang. Er det dessuten festet så er det enda bedre, ganske uvanlig att hodet fester seg føre fødsel på en omfødende. Når modermunnen er utslettet er det full åpning. Jeg tror legen mente att livmorHALSEN var førkortet . Det er ett bra modningstegn før fødsel. men det kan enda gå en tid føre du ska føde. Det er bra om du nu i alle tilfeller forbereder deg , pakker din bag og kanskje snakker med ev. barnevakt osv.Ingen fødsel er den andre likt, så att du har gått øver tiden de andre 2 ggr betyr ikke att så vil skje nå. Lykke til med fødsel !
    Besøk Jordmorsenteret vårt:

Comment

Lykke til med fødselen!
      Klem fra lilje, mamma til Magnus og Helene

Comment

Ikke noe ennå, ihvertfall

Jeg går en tur på ca 45 min hver dag, er dette ok? Har trimmet moderat gjennom hele svangerskapet.

Er det også ok å ha rolig sex med samboeren selv om fødselen er så nær forestående? Håper jo også på at det skal sette ting i gang

Comment

Hej!
          Det låter fint o att du kommer ha glede etter fødsel med tanke på att du virker være i fin form er kjempebra.
          Besøk Jordmorsenteret vårt:

Comment

Ingenting ennå

Hei igjen.

Til tross for det overnevnte, her går jeg ennå, 2,5 uker etterpå, uten antydning til at noe er på gang. Legen sa denne uken at ingenting hadde forandret seg på 2 uker, og at det trolig ville gå ennå en uke. Så, så mye for at ting skulle være på gang for 2 uker siden...

Begynner å lure på om det er innbilt svangerskap

Comment

He-he.

Det kan da ikke være lenge igjen nå!
              Lykke til og fortell gjerne åssen det har gått!
              hilsen turvid

Min blogg

Comment

Hei Afrodite!

Så spennende - kanskje fødselen allerede har satt i gang når jeg skirver dette...!

Når det gjelder trening, hiver jeg meg på og berømmer din treningsinnsats med gåtur hver dag, selv om du er høygravid. Et godt eksempel for andre

Her kan du lese mer om trening som gravid og barselkvinne:
                http://www.mammanettet.com/Graviditet/trening/index.htm
                Mamma til 3: Gründer, tidligere redaktør og fagansvarlig for Mammanett.no

Comment

Working...
                X