Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Tung og vondt svangerskap

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Tung og vondt svangerskap

Hei

Jeg er ei jente som går i mitt andrs svangerskap. Har en gutt som blir 4 år nå til våren

Sist svangerskap hadde jeg kun komplikasjoner mot slutten, sånn som begynnende svangerskapsforgiftning og bekkenløsnig!
    Bekken løsningeen ga seg alldri skikkelig hos meg så nå er den i full framtreden igjen! Bare mye verre denne gangen :evil: Ja jeg blir sint

Er bare i uke 23 nå og sliter fryktelig fælt!

Har hodepine hver bidige dag, alt er lagt på hylla for jeg kan ikke gjøre noen verdens ting uten at hodet kjennes som skal eksplodere!
    Har smerter under ribbebua, smerter sentralt i maven og ødem på 1-2 som gjør at ting og tang verker der og!

Har selvsagt vært til legen med problemene mine, han finner ikke ut av så mye men han har rådført seg med andre. Svangerskaps forgiftning sier de er for tidlig, og særlig å siden (heldigvis) blodtrykk og urin er fint!

Men ellers skjer ingenting! Går her med hodepinen(pannesmerter) og tåkesynet mitt og ja som dere skjønner blir livet ikke så fryktelig festlit rundt meg. Gråter lett for jeg er sliten, generelt sett syns jeg det meste er tungt!

Skal pusse opp litt også nå så her trengse jeg jo også!! (Er den som vanligvis styrer det meste av dette) Men nå lever jeg et passivt livt forran tv Også har jeg jo lillgutt som krever sitt på utsiden også :?

Spm. mitt blir jo mye rundt dette da, med alle plagen og ikke plagene. Hva skal jeg kreve av oppfølging, hva skal jeg gjøre? Blir jeg fulgt godt nok opp. Er dette vanlige plager?? Sist var jeg jo så frisk og oppegående! Men nå føler jeg meg bare elendig!

Hilsen sliten Maritmor.........

Hejsan!

Stakkar deg Og egentlig skulle du ha en fin tid i svangerskapet. Det er litt vanskelig å kritisere en kollega og si att du ikke blir fulgt opp godt nok, men....
    Svangerskap er jordmødre spesialutdannet i, som erfaren jordmor er det rart å se att gravide forsatt går til en lege som ikke har dette som "sitt felt" (fler o fler går nu til jordmor). Hos jordmor får du ofte lite mer tid o kan i lugn o ro diskutere dine forskellige plager. Hvis du skulle få svangerskapsforgiftning skal sykehuset følge deg opp.Hvis du ellers blir syk, henviser vi deg til gynekolog.
    Nå vet ikke jeg så mye om deg men ibland finnes det orsaker i ens liv som påvirker humør o det kan ju också være fint att få snakke med noen om, noen som har pejling o jobbet mye med kvinner. Når det gjelder din bekkenlølsning ska du ha en flink fysioterapeut som har gode kunnskaper om bekkenløsning. Fysioterapeuten kan også anbefale svømmetrening.
    Du er velkommen att ringe oss hvis du ikke får til en bedre løsning på oppfølgingen, men om du kan snakke med jordmor dær du bor tror jag det ville være fint. Håper du snart føler deg bedre.
    Besøk Jordmorsenteret vårt:

Comment

Working...
    X