Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Svimmelhet

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Svimmelhet

Hei

Jeg har i de siste tre dagene vaert saa innmari svimmel. Naar jeg skal reise meg fra sengen, har det hendt at alt bare gaar rundt i hodet mitt og jeg har falt tilbake i sengen. Har ogsaa faatt impuls svimmelhet naar jeg har snudd meg paa ryggen. Proever aa ikke ligge paa ryggen for aa ikke hindre blodstroemmen i hovedpulsaara i ryggen, men ingenting nytter. Jeg kan sitte rett opp og ned og vare svimmel ogsaa...

Jeg er naa i 25 svangerskapsuke, og lurer paa om dette er normalt eller om jeg trenger aa bekymre meg. Skulle ringe legen i gaar, men jeg fikk ikke tak i han...tenker aa ringe paa mandag hvis jeg ikke blir bedre snart ... er jo saa innmari ubehagelig!!!

Hva jeg spiser ser ikke ut til aa ha noen betydning heller (har spist baade soett og salt...)

Hvis dette er vanlig, hvor lenge kan jeg forvente at det fortsetter foer det blir bedre??

Haaper paa snarlig svar..

Vennlig hilsen LeneB
    Storebror, 03
    Lillebror, 05
    Lillesøster, 07

Med Britteva og Ingrid

Hej, Lene!

Ja, det er vanlig att til tider være veldig svimmel i svangerskapet . Det beror ofta på Vena Cava syndromet som du var inne på, litt ut i svangerskapet. Det er bæst å ligge på venstre side. En del sittestillinger gjer også ubehag. Dessverre kan dette vedvære større del av svangerskapet. Du bør undersøke blod% og blodtrykk. Ser att du bor i Sveits, jobber du? Det er bra om du kan ta det med ro, spise jevnlig o reise deg langsomt så du ikke faller. Nær har du neste kontroll? Det kan være bra att upplyse din lege om dine ubehag, hadde du gått hos meg hadde jeg sett på deg o gjort en undersøkelse. Håper du blir bedre!
    Besøk Jordmorsenteret vårt:

Comment

Håper det går over. Jeg hadde det også slik sist jeg var gravid, fryktelig travelt!
      Tror det gikk over med meg de siste md ene, kan iallefall ikke huske jeg var så svimmel da. Bortsett fra på slutten, når jeg hadde veldig lavt blodtrykk....
      Klem fra lilje, mamma til Magnus og Helene

Comment

Working...
      X