Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Smittefare ved røde hunder..

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Smittefare ved røde hunder..

Jeg har en kollega som forrige uke trodde hun hadde fått røde hunder.
    Jeg hasta ned til legen min som tok blodprøve for å se om jeg har antistoffer i blodet.Det hadde jeg heldigvis!
    Men nå har det seg sånn at kollegaen min ikke har fått svar på sin blodprøve ennå, men den så positiv ut(at det IKKE var røde hunder).
    Men dersom det skulle vise seg at det er røde hunder, hvor stor sjanse er det for at jeg kan bli smitta selv om jeg har antistoffer i blodet??
    Er kjemperedd for babyen min i magen, og for at h*n skal få varige mèn dersom jeg skulle bli smitta.
    Legen min mener derimot at jeg er ganske trygg, men jeg er så engstelig.
    Har helst lyst å holde meg hjemme til jeg halvveis i svangerskapet, da er jo faren over...litt hønemor eller??
    Jeg jobber jo i barnehage, og der dukker jo allslags sykdommer opp.

Glemte å legge til at jeg er 7+3 gravid...midt i faresonen....

Comment

Jeg leste en plass i august at det ikke hadde vært registrert noen rødehunder tilfeller i 2000 og 2001. Tror jeg det var. Leste det i en brosjyre i barnehagen(jobber i barnehage)
      Tror du skulle ha vært veldig uheldig om du har fått det. Så rødehunder er ikke den "sykdommen" jeg frykter mest for...
      Mamma til Turbo 2003 og Snoopy 2007

Comment

Det var det legen min også sa til meg; at det var lenge siden han hadde sett et tilfelle av røde hunder og også meslinger.

Men kollegaen min har dessverre ikke blitt vaksinert for røde hunder, fordi hun visstnok er allergisk mot de stoffene som er i vaksinen.
        Det er forferdelig slitsomt dette her, og ikke vite.
        Men jeg velger å stole på legen min, og siden jeg har antistoffer i blodet skulle jeg jo være ganske trygg som sagt!

Hilsen meg

Comment

Men så er det jo et mysterium hvor hun kan ha blitt smitta isåfall også, for de fleste barna i barnehagen er jo vaksinert, og også de voksne.

Men nå håper jeg og tror at det ikke er røde hunder hun har. Mye tyder jo på det.

Comment

Hmz. Er ikke brannkopper hun har fått da?
            Ikke at jeg er nå spesialist på sykdommer da. Hehe
            vet bare at jeg fikk nesten alt av sykdommer da jeg begynnte som lærling i barne og ungdomsarbeider faget. Tjhi Fikk alt jeg ikke hadde hatt når jeg var lita + masse annet rart hehe

Tror ikke du skal være redd for at du skal få rødehunder, siden du har antistoffer for det.
            Vet hvordan det er å gå å være usikker. Prøv å tenk positive tanker Og ikke tenke så mye på det der. så skal du se at alt går så bra. 8)
            Mamma til Turbo 2003 og Snoopy 2007

Comment

Hei! Du skal ikke engste deg mer; du er immun mot røde hunder da du har antistoffer mot det o da kan du ikke få sykdommen. Det at du jobber i barnehave gjør at du lettere kan bli smittet men det er ingen grund til at du skal slutte med det da de infeksjoner du evt kan få av barnen ikke er noen fare for deg. Du skal undgå å få høy feber, ikke løfte tungt o blir du for sliten av alt "maset" i barnehagen kan du få delvis evt. hel sykemelding fra din lege. I øvrigt skal du spise sunt, mosjonere, ikke røyke eller smake alkohol o sove ordentligt. Du skal huske på å ta folat tom uke 12-13. Forebygger ryggmargsbrokk hos din baby. Gled deg åt ditt svangerskap og ikke engst deg mer! Lykke til

Comment

Working...
              X