Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Hodepine

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hodepine

Har vært veldig plaget av sterk hodepine de siste dagene.
    Er dette en vanlig svangerskapsplage ?
    Er det noe jeg kan ta for å stilne smerten ?

Hei! Ja det er en relativt vanlig plage men du bør gå til legen/jordmor for å få sjekket ditt blodtrykk og din urin. ( tenker bla på svangerskapsforgiftning) Vet ikke hvilken uke du er i. Ibland kan man få hodepine av hevelser i nakkemuskulaturen eller av tette bihuler,hvor slimhinnene blir tykkere på grunn av økt østrogenhalt. Oftest er det ingen årsak. Du kan ta paracet men ikke kontinuerlig. Noen vet jeg har haft hjelp av akupunktur og homeopati hvis plagene vedvarer. God bedring

Comment

Hei! Her kommer det mer om hodepine.
      Grunnen kan også være at blodkarene i hjernen utvides pga økt progesteronhalt (et svangersapshormon) og da øker trykket i hjernen som i sin tur kan gi hodepine.
      Et kjerringråd er og ta en dråpe av lavendelolje på fingertuppen og massere tinningene med det eller der det er vondt. Obs man skal ikke bruke lavendel i store mengder og overdrevent i begynnelsen av svangerskapet.
      Man kan også massere hele hodeskalpen med "hårvaskbevegelser" eller massere de to "kulene" bak i nakken straks ovenfor halsen.
      Det kan hjelpe å unngå te, kaffe, cola og sjokolade. Noen får hjelp av osteopati.

Comment

Hva med lav blodprosent, kan en få hodepine da også? Jeg hadde veldig lite jern i forrige svangerskap, og husker jeg var plaget med hodepine.
        Klem fra lilje, mamma til Magnus og Helene

Comment

jeg plages ofte med hodepine, og har alltid lavt blodtrykk og blodprosent...??!!

Comment

Hei! Det er mulig, i hvert fall bør du allikevel sjekke din blodprocent i tillegg til blodtrykk og urin nå når du er gravid.

Comment

Heia! Jeg var ofte plaget med hodepine i begge svangerskapene de forste 4 mndene,men det gikk gradvis over.. alt var bra med meg! Er det ikke hormonelt da? Det va det legen min trodde,siden alt var bra. jeg har tatt bare 2 smertestillenes i begge svangerskapene!! Jeg la meg neppå og sov litt da jeg kjente jeg fikk hodepine. Heldst på et mørt og kald rom. Lykke til vidre!
              :jentebab: Natalie Aug.01 :bg sov: RemyAndre Aug.04
              Fikk positiv test på lillejulaften.

Comment

Working...
              X