Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Jeg lurer på en ting til angående røde hunder....

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Jeg lurer på en ting til angående røde hunder....

Kollegaen min på jobben har ennå ikke fått svar på blodprøven sin.
    Hun ringte sykehuset senest idag, og da fikk hun beskjed om at det kunne ta opptil 14 dager og "dyrke" frem resultat.
    Hva mener de med det?
    Da hun spurte forrige gang om det var røde hunder, sa de på laboratoriet at de kunne ikke se noe da.(tegn til røde hunder)

Jordmor Ingeborg svarte meg i forrige innlegg at jeg ikke måtte engste meg mer, siden jeg har fått påvist antistoffer i blodet.
    Men dette plager meg virkelig, jeg får skikkelige depresjonperioder, og har vurdert å ta ut sykemelding.Humøret mitt går ut over både barna i barnehagen, barna mine hjemme og ikke minst mannen min.

Jeg kan ikke slå meg til ro før kollegaen min har fått sikkert svar.
    Er det ikke røde hunder 100% sikkert kan jeg slappe av.
    Men er det røde hunder hun hadde, kommer jeg nok til å engste meg gjennom hele svangerskapet.
    Jeg var så glad helt til jeg fikk vite at hun trodde hun hadde disse hundene, men nå er jeg bare nervøs for at babyen i magen har fått masse feil.Ja, selv om jeg vet at jeg har antistoffer..
    Har jeg et problem som jeg bør ta opp med legen?

Hilsen bekymret..

Hei igjen! Nå er jeg ingen laborant som kan dette med blodprøver men med hvisse prøver må man dyrke dem en tid.Tror man tillsetter noe for så å se om det kommer frem antistoffer og dette tar tid.
    Du er som sagt beskyttet mot sykdommen i og med at du har antistoffer i ditt blod mot den og derfor kan ikke heller ditt barn få det.
    Det er akkurat derfor man vaksinerer alle barn slik at når de vokser opp er de beskyttet mot det og slik kan man derfor unngå at en kvinne som blir gravid blir smittet.
    Jeg synes du skal ta deg en prat med legen slik at du tror på dette

Comment

Working...
    X