Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Menstruasjonssmerter under graviditet

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Menstruasjonssmerter under graviditet

Jeg er gravid i uke 8 med mitt tredje barn, og denne gangen har jeg hatt menstruasjonssmerter nesten fra den dagen egget ble unnfanget.(Har det i kalenderen, så jeg vet nesten eksakt hvor gammelt fosteret er!)
    Regner med at dette er de berømmelige voksesmertene?

Det stråler liksom ned i lårene, og er ganske ubehagelig. (sånn som jeg har pleid å ha ved hver menstruasjon.)

Er det vanlig å ha mer ubehag når en er flergangsfødende, eller burde jeg kontakte legen min? Jeg skal ha min første svangerskapskontroll den 21.mars, og siden jeg ellers er i fin form tenkte jeg at jeg kunne drøye det til da. Jeg har ingen blødninger heller.

Tanker om svangerskap utenfor livmoren streifer jo, men det er vel ordentlig vondt? Jeg har egentlig bare ubehag, men det skremmer jo litt..

Hei! Det kan være vokseubehag du kjenner av .Slikt blir ofte verre for flergangsfødende. Livmoren er opphengt i 4 par ligamenter o når den så vokser strekkes disse. Det kjennes som en støl, litt stikkende smerte. Et svangerskap utenfor livmoren gjør etterhand akutt vondt, man føler seg uvel så det er nok ikke det du har. Men hvis du går og engster deg hadde jeg tidligerelagt besøket hos legen for å utelukke evt andre ting som urinveisinfeksjon, muskelknuter (myomer) etc

Comment

Working...
    X