Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Fødsel

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Fødsel

Er nå gravid med mitt andre barn...

Jeg hadde en fødsel på 32 timer sist.Med kraftig bekkenløsning så sier det seg selv at dette var en tøff opplevelse.
    De vurderte keisersnitt men gikk tilbake på det...

Jeg kunne selvfølgelig sagt i fra om ting jeg følte eller ville, men førte gangen er det jo ikke så lett.
    Hadde problemer med å få åpning... til slutt tok de vannet og ut svatt ho.

Det jeg lurer på ; hva kan jeg forvente meg i neste fødsel?
    Vil den bli like tøff?
    Hva skal til får at man kan få keisernitt?(ikke et ønske, med et barn fra før)
    På forhånd Takk!

trollpia_adele(07.10.01)baby(23.09.03)

Hej!
    Har du bekkenløsning nu med? Hvor langt er du på væg? Det er viktig att du i dette svangerskap kommer tidlig til BEHANDLING av bekkenet og att man ser på din ARBEIDSSITUASJON, hvis du jobber. På kontrollen bør du snarest ta dette opp med jordmor, så att du genom svangerskapet får KUNNSKAP, STØTTE og TRYGGHET. Jordmor ska også bestille time til deg på det sykehuset der du ska føde før SAMTALE med lege om FORLØSNINGSMÅTE denne gangen med tanke på forrige traumatiske opplevelse. De fleste som har føtt får en langt bedre fysisk opplevelse med fødsel nr 2,3 osv. Men det psykiske ska ju også henge med. Hvordan opplevde MANNEN DIN det, kanskje han også gruer seg, viktig att han også er med i samtalen så dere er två, det hjælper att dele ansvar, upplevelser og uro.Dette er ting som ska falle på plass tidlig i ditt svangerskap så du slipper engste deg unødvendig lenge.
    Besøk Jordmorsenteret vårt:

Comment

takk for svar

er nå i uke 13, bekkenløsning denne gangen også.
      Sist gikk jeg på krykker nesten hele svangerskapet.

Jeg fortallte min uro til jordmor den gangen, men ble ikke vist forståelse.
      Mente visst at mitt bekken hadde godt av å gå igjenom en fødsel.
      Jeg har derfor ikke kontaket jordmor denne gangen...

Jeg er ikke redd for å føde en gang til, ønsker bare å ikke ha den samme opplevelsen.

Min mann og jeg ble ganske frustrerte den tiden dette på gikk.
      Det er ikke så lett å være førstegangsfødende.I så mange timer som vi var der har jeg ikke tall på alle de jormødrene som var inne hos oss...
      Følte oss kanskje litt ''glemt '' til tider...

Er nå fullt sykemeldt som sist.
      Fysio har de gitt meg opp; de mener at det er ingenting de kan gjøre..

Håper ingen av dere på mammnette får en slik fødsel, og håper ikke at dette har skremt noen av dere....

Godt å vite at man kan planlegge fødselen.... Så jeg tar nok kanskje kontakt med en jordmor nå!

klemmer fra

Comment

Working...
      X