Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

brunt utflod med blod

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• brunt utflod med blod

Hei
    I dag har jeg hadt brunt utflod med blod hva kan dette komme av? jeg har ikke hadt spes vondt i magen . Er nå snart 10 uker på vei .Men har få eller ingen symptomer på svangerskap

Re: brunt utflod med blod

Opprinnelig lagt inn av Ulla
    Hei
    I dag har jeg hadt brunt utflod med blod hva kan dette komme av? jeg har ikke hadt spes vondt i magen . Er nå snart 10 uker på vei .Men har få eller ingen symptomer på svangerskap
    Var til lege som sendte meg på ultralyd . Der så se et såkaldt vitalt foster eller levende forster. På det tidspunkt hadde det stoppet å blø. Jeg spurte om sykemelding var nødvendig . Til det svarte gynokologen at det var helt opp til meg om jeg ville ha. Forskningsmessig var det ingenting som tydet på at prognosen ble bedre når en var helt i ro. De gav sykemelding mest pga det Psykiske. Noen som har mening om dette ??? selv valgte jeg altså å gå på jobb

Ulla

Comment

Hej, Ulla!
      Vi har skrivit en del om blødning i svangerskapet, du kan lese på flere inlegg.
      En blødning i begynnelsen av svangerskapet ær alltså vanlig, det kan bl.a bero på att egget fester seg i livmoren( det er der moderkaken får sitt feste). Slimhinner generellt i kroppen er mer lettblødende under graviditet, alltså tannkjøtt, nese o underliv.
      Sykemelding rent medisinskt ,er ikke nødvendi, pga. blødning så tidlig i svangerskapet. Man mener, om man begynner å blø så tidlig og det er pga spontanabort kan man ikke stoppe det, med vare seg vile eller noe annet tiltak.Men som sagt en liten blødning o lite brunt utflod er i de fleste fall helt ufarlig.
      Besøk Jordmorsenteret vårt:

Comment

fester egget

Jeg forstår at det kan bli en blødning når egget fester seg men er ikke dett gjort lenge før 9 uker??????

Comment

Hej!
          En blødning i tidlig svangerskap kan BL.A være etter egget fester seg, det kan komme ut som brunt utflod en god tid etter implantasjonen. Etter befruktning tar det mange dager for egget å vandre i egglederen til livmoren. Så en slik blødning kan man alltså se i uke 9.
          Besøk Jordmorsenteret vårt:

Comment

Working...
          X