Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

HVOR LENGE ER DET " NORMALT" Å HA SMÅBLØDNINGER?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• HVOR LENGE ER DET " NORMALT" Å HA SMÅBLØDNINGER?

Hei ser at du har svart Ulla på noe også jeg lurer på. Du sier det er normalt og ufarlig med småblødninger i begynnelsen av svangerskapet. Da lurer jeg på hvor lenge regner du begynnelsen av svangerskapet?
    Når fester egget seg? jeg trodde det ble gjort de første dagene etter befruktning.Og i så fall kan blødninger komme så sent som i uke 10 etter at egget har festet seg??????

på forhånd takk til jordmor

Hej,Tutta!
    Dette med blødninger er det mange som spør om på kontrollerne også. Det er kjempefint att dere spør før det som er ok. før en kanske ikke er så greit for en annen :? . Derfor er det viktig att dere tar dette opp med de som behandler dere i svangerskapet og ikke bare nøjer er med svar her på nettet, det er ikke bare blødningerne som forteller om deres tilstand men hur dere har det i sin helhet.
    Det tar nesten 1 uke for egget fester seg, den ev. blødningen kan komme ut langt senere i form av brunaktig utflod. En blødning etter uke 12 beror mange ganger på de håvne og skjøre slimhinnerne , orsaket av hormoner. F.eks kan man få en liten blødning etter samleie eller om man har sopp og behandler seg med stikkpiller som da kan førorsake en rift i skjeden. Men en blødning bør fortelles om, til den jordmor/ lege som dere går til. Når man sier att det er vanlig o blø litt i begynnelsen av svangerskapet så mener vi frem til uke 8-10. Dette er det vanligste men selvfølgelig individuellt som det meste ellers i kroppen vår. Ha det fint.
    Besøk Jordmorsenteret vårt:

Comment

Working...
    X