Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

tette melkeganger?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• tette melkeganger?

Hei

Jeg lurer paa om noe jeg har hoert er sant eller ikke. Er det tilfelle at man ikke boer bruke BH med spiler naar man er gravid, iallefall mot slutten?? Kan dette foere til tette melkekanaler??

Jeg lurer ogsaa paa om det er noe man kan gjoere preventivt mens man er gravid for aa i best mulig grad forhindre oemme brytvorter etterpaa? Har hoert at brytbetennelse ikke er noe saerlig, saa jeg vil helst gjoere alt jeg kan for aa unngaa aa faa det...

Confusa

Hej!
    BH med spiler er for såvidt greit ,men de skall ikke trykke eller klemme over brystene, melkegangerne.
    Att forberede brysterne til amming kan man gjøre gjennom o rulle brystknoppen eller "frottere" densamme. Man vet også att bryststimulering kan førorsake rier, men det er i fall når det er truende med for tidlig fødsel eller når fødsel er nære termin, så hvis man er i risiko med att føde for tiden ska man undvike det. Å andre siden kan man alltså hjelpe til o få rier når man feks. går på overtid. Nb!! det er ikke alltid det hjelper.
    Frottere, innebærer att man gnir forsiktig med ett frotte`håndklede over brystvårten. Ikke mange er forberedde på att amming ikke alltid er så enkelt i starten. Ta reda på om det finnes en ammepoliklinikk på ditt sykehus. Aker i Oslo og sykehuset i Bærum har det. Ammehjelpen er også veldig bra o ringe o få hjelp ifra, det er en frivillig organisasjon av kvinner som selv har haft ammeproblemer, de står i telefonkatalogen .
    Besøk Jordmorsenteret vårt:

Comment

Working...
    X