Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Høy fødselsvekt - normalvektig mor

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Høy fødselsvekt - normalvektig mor

Skrevet: Fre Mar 21, 2003 10:21 am Tittel: Høy fødselsvekt - nomalvektig mor

--------------------------------------------------------------------------------

Hei!

Det er så mye snakk om at om man er overvektig kan man få "fete" barn på over 4,5 kg - og at dette ikke er bra.
    Hva med oss som er helt nomalvektige og som har fått store barn. Har to barn som veide 4 og 4,7 kg ved fødsel, og ved sistnevnte la jeg på meg 16 kg - og var nede i normalvek (65 kg - 170 cm høy) iløpet av kort tid. Er datteren min da i faresonen for å få fedme senere i livet - eller blir dette annerledes??? Hun er helt normal og fin i kroppen nå. Når hun ble født for 6 år siden så var det jo flott med store barn. Er nå gravid igjen med nr. 3 - og har fått beskjed om at jeg også denne gangen kommer til å få en stor jente - fordi det "ligger til meg" å få store barn.

Lettere frustrert

Hej!
    Det er mange ganger så som du skriver att "det ligger til deg". Alltså en ærftlighetsfaktor. Nej, dine barn har ikke noen økt risiko o slite med fedme senere. Din egen vekt er fin o det betyr mye. Fortsett med sunt kosthold o mye mosjon så førebygger du "væl levnadssykdommer".
    Besøk Jordmorsenteret vårt:

Comment

Working...
    X