Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

fødsel snart?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• fødsel snart?

Hei

Jeg har fullgåtte 38 uker nå. Gynekologen jeg går til kontroll hos mener jeg neppe går ut til terminen, hva han baserer dette på vet jeg ikke annet enn at jeg fødte ni dager før ulterminen sist, men dagen etter mensterminen min. Denne gangen er menstermin og ulterminen lik. Ul denne uken viste en baby på ca 3.2 kilo, forventet fødevekt er 3,7 kg.
    I den siste tiden har jeg hatt sterke menssmerter i korsryggen og magen. Sist var hele tirsdagen. Siden da har jeg hatt ganske mye smerter, både i rygg og mage, men ikke noe regelmessig. Dette er helt ulik de kynnerne jeg hadde ved nyttår.

Kan det være noe på gang? Jeg er så utrolig lei av å vente etter et svært tungt svangerskap. Disse smertene gjør det ikke lettere heller. Sist begynte fødselen med vannavgang uten at hode var festet og det ser ikke ut til at hodet skal festes denne gangen heller. Er det vanlig at vannet går andre gangen også da? Jeg hostet veldig sist jeg fødte, kan det ha tatt vannet? Må nevne at jeg hadde kjent små vibreringer i livmoren de siste dagene før vannet gikk uten at fødeavdelingen mente noe var i gang.

Tanken på at jeg kan gå fire uker til er helt uutholdelig. Kan man få lov til å settes i gang selv om det ikke er gått to uker etter terminen? Jeg skal til legen en dag etter terminen og han nevnte noe om at det kunne skje? Eller kan han sette meg i gang?

Tusen takk for all svar!

Hej!
    Ja, det høres ut som om du kommer att føde før termin, men riktig sæker kan man ikke være :? ... Hvordan fødseln setter igang denne gangen kan man heller ikke gi deg ett skikkelig svar på, det vanligste er att fødseln starter med rier o sedan vannavgang. Att vannet går før att du hoster virker usannsynlig.
    I visse spesielle fall kan man sette igang fødseln tidligere men det er det gynekologerne på sykehuset som bestemmer, vi i svangerskapsomsorgen kan bare henvise og oppgi orsak til spørsmålet o ønsket. Slik att legen din i svangerskapet kan ikke bestemme dette, ej heller sette deg igang.
    Besøk Jordmorsenteret vårt:

Comment

Working...
    X