Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

snart fødsel?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• snart fødsel?

hei! Jeg har 2 uker til termin, og for 3 dager siden ble jeg innlagt m rier,men de stoppet opp iløpet av natten og jeg hadde/har 4 cm åpning. Da ingenting mer skjedde reiste jeg hjem og her går jeg. Går det greit å ha sex nå? Kan jeg bli gående slik til termin? Det er veldig slitsomt siden jeg har ei jente på 2 år som krever sitt. Håper på raskt svar! På forhånd takk!

Hei! Skjønner godt at du er utålmodig men nå er det slik at du som annengangsføderske kan gå rundt med en åpning på 4 cm. Dine rier gjorde nok at det åpnet seg mer men ellers er det vanlig at de som har født tidligere ofte kan ha en åpning på noen cm uten at fødselen er igang.
    I og med at vannet ikke har gått og det ellers ikke finnes noen medisinsk grunn (meget stort barn, dårlige fosterlyd, svangerskapsforgiftning, diabetes, overtid etc) til å sette igang fødselen så avvakter man og ønsker at fødselen skal komme igang av seg selv. Det er ingen grunn til å ikke ha sex hvis du nå ikke blør eller har vært plaget med hyppige urinveisinfeksjoner. Ofte kan en slik "færdknæpp" som man sier på svensk sette igang fødselen. Et annet råd er å drikke lakrisrot-te som man kan køpe på helsekosten. men har du løs mage fra før er nok ikke det så lurt da man drikker slik te får å hjelpe på forstoppelse. Lykke til!

Comment

Working...
    X