Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Femur

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Femur

Hei,

Jeg har nettopp vært på UL og fikk fastslått at jeg var kommet 17+2.
    Det som bekymrer meg er at mens målet på hodet var 41 mm, var målet på femur bare 19 mm.

Dette ødelegger helt gleden ved å være gravid fordi jeg bekymrer meg over Downs Syndrom, at barnet blir kortvokst eller at det kan være tegn på at noe annet er galt.

Bekymrer jeg meg unødig?

Hei! Dessverre må jeg skuffe deg men jeg har ingen slik detaljkunnskap om ultralyd at jeg kan svare deg tilfredsstillende og korrekt. Vet at BPD på 41mm tilsvarer ca 17 uker men vet ikke hvor langt lårbenet (femur) da skal være eller om femur siden kan "vokse ikapp" BPD. Synes du skal ringe til sykhuset og få snakke med dem som gjorde UL. De kjenner jo til deg o sitter med all detaljkunnskapen og evt prognoser.
    Sa de ikke noe til deg når du var dær på UL!!?? Hvis noe hade vært unormalt burte de jo ha nevnt det og sett til at du hadde fått snakke med en ULlege om det o evt fått en annen lege til å komme med sin vurdering. I usikre fall konfererer alltid legene med hverandre. Håper alt løser seg og at du får svar på dine spørsmål!

Comment

Working...
    X