Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

svangerskap etter konisering

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• svangerskap etter konisering

Jeg lurer på om det er noen risikofaktor eller ting man bør være obs på i et svagerskap etter konisering. Jeg har hatt to koniseringer ( 1 og 2 år siden). Min lege sier at slike inngrep ikke har noe å si for et svangeskap. Jeg har derimot hørt at det kan være en risiko for at det kan bli fortidlig fødsel og at åpningen under fødsel ikke går som vanlig. Noen som vet eller har erfaring? takknemlig for svar
    Hilsen Titti
    Som har gullunger født 96 & 98 & 00 & 04

Hei!Det er ingen grunn til engstelse men livmorhalsen er jo forkortet og like mye som en urørt livmorhals holder derfor ikke igjen livmorhalsen og livmormunnen så derfor kan den lettere åpne seg hvis du har kraftige kynnere og nedtrykksfølelse men dette fenomen er relativt uvanlig etter en konisering. Nå har du tydligvis hatt konisering 2 ganger og kan derfor lettere oppleve ovennevnte. Din livmormunn og livmorhals (cervix) bør derfor kontrolleres med ultralyd under graviditeten. Ofte er åpningstiden (stadiet hvor livmormunnen åpner seg til 10 cm) mer langtrukken hos en som er konisert.

Comment

Working...
    X