Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Trening av magemusklene

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Trening av magemusklene

Ved bruk av AB-shaper løfter en overkroppen litt samtidig som man krummer og bøyer bena oppover. Jeg kjenner det i hele magemuskulaturen. Jeg leste at man etter uke 20 ikke skulle trene de midtre magemusklene fordi de ikke var der lengre, vil ikke vis man gjør øvelser som normalt trener de midtre vil ikke man da trene sidemusklene i magen ?
    Har liksom gjort det til en vane å trene med dette apparatet annen hver kveld. er det skadelig så lenge jeg ikke får vondt hva kan skje ? Jeg er har kommet lengre en uke 20 nå er det noe jeg kan gjøre får å rette opp eventuelle skader ?

:?:

http://www.mammanettet.com/Gravidite...rketrening.htm

Her vil du finne info m magetrening ved graviditet.
    Mamma til 3: Gründer, tidligere redaktør og fagansvarlig for Mammanett.no

Comment

Hei! Skjønte ikke helt din norsk i midten av ditt innlegg? Man skal ikke gjøre sit-ups i siste delen av graviditeten altså fra uke 28 men du kan fortsette fram til dess hvis du nå allerede har veltrente magemuskler.
      Etter uke 28 kan du gjøre følgende øvelser
      1.Sitt oppreist, len deg litt bakover så at du kjenner at mavemusklene strammes, tell til 10 og sitt rett opp igjen.
      2.Ligg på rygg, løft hodet å se på tærne og tell til 10. Du kan også løfte hodet litt til siden og ta med skulderen men bare løft den så vidt Varier med høyre og venstre så trener du de skrå bukmusklene også.
      3.ligg halvsittende med begge knærne bøyde og føtterne i gulvet, stram o trekk inn mavemusklene, stram setemusklene samtidlig og press korsryggen mot liggunderlaget, tell til 10 mens du puster normalt, gjenta 5-10 ganger. Denne øvelsen kan du også gjøre mens du står på alle fire men husk på å holde ryggen rak dvs da skal du kun trekke inn nedre del av mave-musklene så langt du kan; på en måte suge inn navlen.

Comment

Working...
      X