Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Høyt SF-mål

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Høyt SF-mål

Hei. Jeg var på jordmorkontroll i går og da synest hun at jeg hadde vel høyt SF-mål. Har hele tiden ligget ett stykke over kurven, men i går visste den 34 og jeg er i uke 29.
    Jeg må på ny ultralyd neste uke for å ta en sjekk. Noen som har opplevd det samme? Hva kan grunnen være. Er litt bekymret, men babyen har det bra sa hun. Den vokser og hadde puls på 144 og jeg kjenner spark nesten hele dagen. Hun trodde den lå på tvers i magen min. Setter pris på svar.
    GOD HELG

Hei! Dette kan jeg dessverre ikke gi deg et godt svar på da jeg ikke har alle detaljer o full insikt så du må nok vente til ultralyden. Ibland kan man få høyt SF-mål om man har /får mye fostervann(polyhydramnion dvs over 2 liter)Normalt pleier man å ha rundt en liter i slutten av graviditeten. Noen kvinner (ca 50% )får mye fostervann uten at man vet hvorfor. Hvis babyn ligger i tverrleie pleier ikke målet bli så høyt uten hellre lavere. Hvis babyn ikke har festet seg med hodet i bekkenet så blir også målet høyere og det pleier å feste seg rundt uke 36 hos førsegangsfødende men nå virker det som din baby plutselig "har hoppet" opp på SF-målkurven. Håper du får svar neste uke og ikke engst deg unødvændig uten lytt til det din jordmor sa deg.

Comment

Working...
    X