Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Utflod etter SA

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Utflod etter SA

Hei...... Jeg hadde en spontanabort 4. april og var på innvendig UL den 15.april og sjekka at alt var ute og at slimhinnene var fine. Da fikk jeg vite at jeg hadde en follikkel i venstre eggstokk som var 4-6 mm stor og at det var den som var dominant i neste eggløsning. Hvor lang tid bruker modningen og hvor stort skal det være da?
    Det er nå 1,5 uker siden, og nå har jeg fått rikelig gul-hvit utflod, noe jeg aldri har hatt før. Det begynte som hvit litt klumpete og fortsatte over i det jeg har nå. Jeg blødde kun 3 dager etter SA og hadde litt spotting i 2 dager. Kan dette være tegn på at EL eller mens er i anmars eller kan det være tegn på at jeg er gravid på nytt?
    Vet at det kan ta fra 4-6 uker før mensen kommer etter en SA, men når bør jeg vente den når jeg har vanlige sykluser på 28 dager?

Dette ble langt, men jeg er meget takknemmelig for svar.

Vennlig hilsen meg
    CGJ

Hei! Jeg har ikke nok gynekologikunnskaper til å svare deg så detaljert om follikelstørrelse og -modningstid så det må du spørre din gynekolog om.
    Utfloden kan være sopp og den behandlar man enkelt med Canesten som får kjøpt på apoteket men du bør få sjekket hva det er.
    Ved eggløsning pleier man ha en klar, klebrig utflod. Hvis du har en syklus på 28 dager så kan du forvente deg eggløsning 14 dager etter siste mens første dag. Man pleier å si at man skal vente med å bli gravid til man har hatt en normal mens etter aborten slik at livmorslimhinnen(endometriet) der hvor egget fester seg får en sjanse o vokse seg til etter vanlig syklus(rytme). Slik vet du også lettere når du kan bli gravid for da vet du omtrent når du skal få eggløsning og også hvor gammel fosteret senere er hvis du nå blir gravid.

Comment

Working...
    X