Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Hei...Er førstegangs gravid og lurer på noe..

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hei...Er førstegangs gravid og lurer på noe..

Hei...

Jeg er førstegangs gravid, er bare 5+4...
    Og i neste uke skal jeg til jordmor for første gang,men vi har fått en mannlig jordmor og er litt skeptisk til det..
    Er det mulig å spørre om å få skifte til kvinnelig jordmor?

Og så lurer jeg også på hva jordmor gjør gjennom svangerskapet?

Hilsen ladyae og snuske 5+4

Hei! Selvfølgelig skal du spørre om å skifte hvis du hellre føler for å gå til en kvinnlig jordmor hvis det nå finnes en (?)
    Jordmor følger med på at graviditeten går som den skal genom følge opp deg og din baby på forskjellige måter. Hun tar blodprøver,sjekker ditt blodtryck, vekt, blodprocent,din urin,sjekker hvor mye hevelser(ødem) du evt får. Hun måler maven, kjenner hvordan fosteret ligger og lytter på fosterets puls(selvfølgelig først når det er mulig å gjøre det) Hun bestiller fødeplass og ultralyd til deg o hvis noe må følges mer nøye opp sørger hun for at du får time hos spesialist. Hun skal også mentalt forberede deg og din partner (hvis han kommer med) på fødselen å gi kunnskap og veiledning om den og hva du kan oppleve psykiskt og fysiskt under graviditeten/førlossningen.
    Noen jordmødrer holder fødsels- og foreldreforberedende kurs noe som kan være lurt å gå på da tiden inne hos jordmor kanskje ikke alltid strekker til for slik info og forberedelse.Dette er i store trekk, jeg kan umulig skrive i detalj alt hun gjør. Lykke til!

Comment

Working...
    X