Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

8+3 og cyster

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• 8+3 og cyster

Hei.

Jeg har vært på UL og fått konstantert at alt er bra, både hjertelyd, mål og livmoren. Deilig å vite etter en MA i janauar.

Jeg trodde jeg skulle være lettet nå, men det er jeg ikke. Jeg hadde nemlig to cyster på eggstokken. Legen sa det var ufarlig, men jeg greier ikke å slappe av.

Er dette noe som må ordnes med i nærmeste fremtid? I og med at de ikke sa noe om cyster på utskrapningen har de kanskje kommet etter det?

Tusen takk for svar!!!

Hei! Dette med cyster er utenfor mitt fagområde så jeg kan dessverre ikke hjelpe deg. Du må spørre din gynekolog om det!
    Det finnes noe som heter follikelcyster som dannes nær eggcysterne som normalt dannes under menssyklus ikke går i stykker (det gør de normalt) uten fortsetter å vokse. De kan bli store som hønseegg. De er vanligst i tenårene og opp til 30-årsalderen. Ofte går de i stykker av seg selv o man følger derfor bare med på deres utvikling og gjør ikke noe før de blir større enn hønseegg. Disse er ufarlige men nå vet ikke jeg om de er disse du har så spørr din lege.

Comment

Working...
    X