Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

slanking og amming

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• slanking og amming

Hei.
    Ammer fortsatt min datter på 1.2 år (ca 4 g i døgnet). Har begynt på en kur nå og lurer på om det vil ha noe betydning for amminga.
    Det er ingen sultekur så jeg regner med at det ikke gjør noe. For at du skal kunne svare meg skikkelig skriver jeg kuren her:

Dag 1: Frokost: 1 ristet brødskive, 1ts peanøttsmør, 1/2 grapefrukt
    Lunch: 1/2 kopp tunfisk, 1 ristet brødskive
    Middag: 85 gr kjøtt, 1 kopp rødbeter, 1 kopp aspargesbønner
    Dessert: 1 lite eple, 1 kopp vaniljeis
    Dag 2: Frokost: 1 kokt egg, 1 ristet brødskive, 1/5 banan
    Lunch: 1 kopp cottage cheese, 5 salte kjeks
    Middag: 2 stk pølser m/brød, 1 kopp brokkoli, 1/5 kopp gulrot
    Dessert: 1/5 banan, 1 kopp vaniljeis
    Dag 3: Frokost: 1 ristet brødskive, 1 kokt egg
    Lunch: 1 stykke cheddarost, 5 salte kjeks, 1 eple
    Middag: 1 kopp tunfisk, 1 kopp rødbeter, 1 kopp blomkål
    Dessert: 1/5 honningmelon, 1 kopp is

Du kan drikke vann, sort kaffi og/eller tè. Kuren varer i 3 dager og så skal du spise normalt i 4 dager uten å overdrive. Man fortsetter slik til man har nådd ønsket vekt.
    Tror du det går greit å gå på denne kuren uten at det går ut over ammingen?

Lurer på en ting til, men det er mer henvendt til brukere av mammanettet: er det flere her som får kritikk fra foreldre og besteforeldre fordi man ammer etter at barnet har fylt 1?
    Pappaen min og "dama" hans sier at nå er jo barnet så stort at hun snart må avvennes fra puppen. Jeg hadde tenkt å amme en stund til jeg, morsmelk skader vel ingen eller hva?

Sorry at det vart så langt

Hilsen May
    Hilsen may

Hei May!

Hvis du vil ha kommentarer fra brukere, råder jeg deg til å legge ut den siste delen av innlegget ditt under et annet forum. I dette forumet, er det kun jordmødrene og undertegnende som har mulighet til å skrive svar.

Synes du bringer opp et viktig diskusjonstema, og håper du derfor gjør dette. Jeg klarer ikke å la være å gi deg en tilbakemelding på det du skriver:

"Kos deg med ammingen, så lenge du trives med det. Ikke bry deg om hva andre sier!"

Hilsen Elisabeth, som er stolt over å ha ammet et barn i 16 mnd. (Og hadde barnet fortsatt ville ha morsmelk, skulle det fått en tår enda lengre!)
    Mamma til 3: Gründer, tidligere redaktør og fagansvarlig for Mammanett.no

Comment

Hei! Nå har du ammet så pass lenge så det går ikke ut over barnet hvis du under slankedagene skulle få mindre melk for jeg antar at barnet får annen mat i tilegg. Kuren varer kun 3 dager o så skal du spise sunt og normalt 4. Det høres bra ut men du må sørge for å drikke nok og da ikke for mye kaffe eller brus. Håper du bruker grovt brød og jeg skulle skiftet ut de salte kjeksene mot grovt brød. Peanøttsmør høres veldig fett ut mens å var det ikke så mye da. Pølsene med brød høres heller ikke så sunt ut. Hadde spist en halv grillet kylling isteden. Du kan godt ta multivitamintablett som kosttillskudd. !Lykke til

Comment

Working...
      X