Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

amming

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• amming

Hei. Jeg har et lite problem med ammingen, eller med den ene puppen. Sønnen min tar puppen , suger litt så slipper han. Har prøvd å gji han brystvorten på nytt, han suger litt å slipper. Men andre puppen tar han like etter på, når jeg skjifter pupp. Bare for å se.

Så jeg lurte på om den ene puppen kunne være at det er mindre melk i den puppen, om om det er det, hvordan gjør jeg sånn at det blir mere melk der? Bare la han suge litt av å til sånn at det stimulerer melkeproduksjonen?
    Mamma til Turbo 2003 og Snoopy 2007

Hei!
    1.Du kan prøve å melke ur brystet litt for hånd slik at brystet ikke er for hardt og spent og også knoppe brystvorten(dvs rulle vorten så den blir hard) slik at barnet da lettere kan få tak.
    2.Press ut litt melk å prøv å friste barnet til å ta brystet lettere på denne måten.
    3. Du kan legge til barnet til det "gode" brystet først å la det suge der til du merker at melketømmingsrefleksen kommer (det er når liksom brystet strammer seg sammen o pumper fram melken så at den renner /spruter fram automatisk.Det merker du gjennom at du får en spenningsfølelse i brystene men det er mulig du ikke har fått den refleksen ennå da det tar litt tid for den å komme igang og jeg ser at du fødte 5.5) o da skifter du over til det "dårlige" brystet.
    4. Du kan stimulere melkeproduksjonen gjennom å bruke manuell brystpumpe, finnes på apoteket og merket "Isis Avent"brystpumpe skal være bra.Den utpumpede melken skal du gi med liten kopp (myke små medisinbegere som finnes på apoteket er bra til dette)
    5. Du kan gå til helsestasjonen din der hvor du går med barnet til kontroll får å vise hvordan du ammer o få råd og hjelp der.
    Ofte pleier slike små nybegynnervansker rette seg opp med tiden og ditt barn er kun 10 dager.
    Håper disse rådene kan hjelpe!

Comment

Working...
    X