Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Fostoppelse

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Fostoppelse

Hei

jeg har naa kommet i den uheldige situasjon at jeg har faatt delvis forstoppelse. I gaar var jeg en halv time paa do, fikk gjort litt, men det var innamri smertefullt og hardt... tror ikke alt kom heller...

Denne opplevelsen har traumatisert meg litt, og naa er jeg oem og har ikke lyst til aa gaa paa do... :oops:

Jeg har drukket mye og alt har vaert ok til naa, men jeg har jo lest at det blir verre og verre, men dette her...var redd for aa presse ut ungen...

Det jeg lurer paa er om det ville vaere lurt aa faa tak i klyster? Er det noen risiko rundt dette...med det mener jeg at naar tanta mi fikk klyster, da kom ungen ut med en gang...jeg vet ikke hvordan dette virker...

Jeg er naa i 35 uke (34+5)...

Spiser naa svisker for aa forhindre flere slike ubehagelige opplevelser...

Haaper paa noen raad!

LeneB
    Storebror, 03
    Lillebror, 05
    Lillesøster, 07

Med Britteva og Ingrid

Hei! Det er normalt å få forstoppelse under graviditet men du skal ikke ta klyster; det gir kun punkteffekt og kan også sette igang fødsel. Du skal som sagt drikke mye og spise fiberrik kost. Svisker er bra likeså kiwi. Du kan mikse 4-5 spiseskjeer med linfrø i youghurt og la det stå 10 minutter før du spiser det. Her i Norge har vi noe som heter lactulose eller duphalac som inneholder lactulose, en syntetisk sukkerart som består av galaktose og fruktose( denne info bare for at du skal kunne spørre på apoteket i Schweiz) som fint hjelper for forstoppelse og som ikke skader tarmfunksjonen langsiktig eller barnet. Det er også bra hvis du kan mosjonere dvs gå tur eller svømme. Håper disse rådene hjelper!

Comment

Working...
    X