Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Fortsatt ingen appetitt

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Fortsatt ingen appetitt

I dag er jeg 15 uker på vei. Kvalmen er så å si borte , men jeg har fortsatt null lyst på noe mat!! Dessuten er "spyrefleksen" min veldig sensitiv - i går (på vei til eksamen!) nøys jeg, og det var det som utløste oppkast! Hoster jeg for dypt kan det samme skje. Er til og med redd for å pusse de bakerste tennene mine! Poenget mitt er: jeg får nesten ikke i meg mat! Nå veier jeg faktisk 1 kilo MINDRE enn det jeg gjorde før jeg ble gravid! HJÆLP! Er det noen som har forslag/trøst/er i samme situasjon?!
    :gr2:

Hei! Ja du har det ikke lett men det er jo bra at kvalmen har gitt seg. Du må spise små hyppige måltider med god "kvalitet" dvs næringsmessig riktig o ikke sløse bort din lille apetitt på "dårlig" mat. Barnet tar det den trenger o det er først fra 4. graviditetsmnd at man trenger 250-350 kalorier ekstra. På apoteket kan man køpe melke- og fruktdrikker (Fortimel etc.) o som ernærings- og kalorimessig inneholder det man trenger o hvis du engster deg kan du jo drikke disse som komplement. Du bør ellers sørge for noen form for vitamin- mineral- og jerntilskudd hvis du nå ikke tar disse drikkene. Lykke til!

Comment

Working...
    X