Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Første samleie etter fødsel...

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Første samleie etter fødsel...

Vi har nettop hatt vårt første samleie bare 4 uker etter fødselen. Det gjor ganske vondt, var litt stramt og nesten som om det ikke ble "vått" nok... Men vi tok det veeeeldig forsiktig og det gikk greit etter en liten stund. MEN nå, etter en dag har det begynt å komme blod tilbake i trusa. Det hadde det sluttet med for to uker siden. Det var bare litt farget utfold, men nå er det altså blod som kommer. Det gjør ikke vondt... men synes dere jeg burde oppsøke legen om dette? Burde vi ha ventet lengre? Er forresten min første fødsel....

Og mens vi er innom emnet... er man fruktbar allerede nå så tidlig etter fødsel? Vi brukte nemlig ikke prevansjon , men kommer til å gjøre det fra nå av... ble litt engstelig for å bli gravid igjen så kort tid etter. Det ville jeg ikke synes var noe kjekt....

På forhånd takk! op:

Hei! Hvis du nå ammer så kan skjeden bli tørr pga manglende østrogenproduksjon så for at det ikke skal gjøre ont bør dere bruke noen form før glidemiddel (apoteket har)
    Renselsen varer opp till 6 uker etter fødselen og kan komme uregelmessig allikevel du ikke har hatt noen på 2 uker. Slimhinnene i skjeden kan også være "tørre" (se oven)slik at de kan ha revnet litt under samleiet men som jeg skjønte det kom blodet først 1 døgn etterpå o kan derfor evt ikke ha noe med samleiet å gjøre. Hvis du fortsetter å blø friskt skal du oppsøke lege men ellers kan du vente med å nevne dette når du skal på 6-ukerskontroll.
    Du kan bli gravid så du bør bruke prevensjon. Fullamming og da også nattamming pleier å gi god beskyttelse men man vet aldri!

Comment

Working...
    X