Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Farget utflod

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Farget utflod

Hei!
    Er gravid i 6 uke, og har oppdaget litt farget utflod. Jeg er livredd for å spontanabortere, og lurer fælt på hva dette kan være.. Det kan jo ikke akkurat være mensen, for jeg har fått konstatert av lege at jeg er gravid. Jeg har ikke noen smerter.. annet enn de stikkingene i underlivet og litt "mensmurring". Hva kan dette være for noe? :?:

Hej!
    Lignende spørsmål som ditt, får vi ofte, med det mener jeg, att dette er veldig vanlig , man kan få en liten blødning akkurat som du beskriver det.
    Etter att du har blivit befruktet eller rettere sagt egget, vandrer egget genom egglederen og fester seg siden i livmorhulen. Der egget fester seg bildes morkaken, alltså i veggen noensted i livmoren, da kan en sk. inplantasjonsblødning uppstå. Det vanlige er da att man får en liten brunaktig blødning og lett murring, omtrent som om man skulle få mens.
    Dette skjer ikke alle gravide men det er vanligt. Hvis du skulle begynne å blø mer og få vondt må du se en doktor. Så er ju også slimhinnene ( i tannkjøtt, nese og i skjeden) mere lettblødende i svangerskapet, pga en hormonell forandring så slimhinnene hovner opp litt og blir skjøre. D.vs man kan blø etter tann puss, etter man har pusset nesen sin eller etter samleie, men her snakker vi om moderate blødninger :O: .
    Besøk Jordmorsenteret vårt:

Comment

Working...
    X