Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Litt av hvert

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Litt av hvert

Hei igjen!

Jeg lurer på om det er normalt å ha betent tannkjøtt når man er gravid.
    Hva kommer dette av? Om morgenen er der akkurat som jeg har et slags belegg på tennene. Jeg går til tannlegen 3 ganger i året. Etter at jeg ble gravid blør jeg i tannkjøttet. Itillegg har jeg fått myggstikk lignnde utslett på hals, hode og brystpartiet. Det er på de partiene som jeg har lett for å bli varm. Er det dette man kaller svangerskapsutslett?

Man blir liksom så engstelig for alt mulig når man er gravid, merkelige saker.
    Ser frem til svar!

Med vennlig hilsen
    Bente

Hej!
    I svangerskapet er det lurt att gå till tannlegen 2 ggr, nettopp pga tannkjøttet og ev. hull. Dette kommer seg av den hormonelle forandringen i kroppen vid graviditet. Så låt en tannlege se på tannkjøttet, som også i denne perioden er mer lættblødende.
    Dine utslett høres ikke ut som svangerskapskløe, det må noen også se på, utslett er noe av det vanskligste att diagnostisere, spesiellt på nettet! Men bra att du spør. Om det skulle dreje seg om svangerskapskløe så er det lurt att få ta noen blodprøver på leverfunksjonen, spør din lege om det. Ledsen att jeg ikke kan gi deg bedre svar men lykke til videre.
    Besøk Jordmorsenteret vårt:

Comment

Working...
    X