Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Sykemelding i uke 17?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Sykemelding i uke 17?

Jeg er i uke 17. Og er i dag i min første sykemeldingsdag i en 2 ukers sykemelding.
    Begrunnelsen for sykemelding: Jeg har til vanlig en 100% stilling, men de siste månedene har det økt til mer enn det. Vi er en liten bedrift på kun 4 ansatte. Utover mai, juni, juli og august vil arbeidsmengden øke for oss alle i firmaet. Jeg jobber mye saktere nå enn før jeg ble gravid og henger derfor minst 2 uker etter med arbeidet. Og hele tiden blir det mer jobb. Når jeg ikke jobber, sover jeg.
    Legen ga meg en sykemelding, motvillig. Begrunnelsen for at hun var motvillig var at hun må innberette til trygdekontoret grunnen til sykemelding. Og jeg er visst ikke kvalifisert til å få full sykemelding så tidlig i svangerskapet. Jeg fikk en klar følelse av at hun ikke er villig til å gi meg mer sykemelding enn 2 uker.

Jeg vil også bare fortelle at jeg faktisk elsker jobben min og er veldig engasjert i bedriftens ve og vel. Så jeg ønsker ikke å "skulke".

Alle har fortalt meg at legen er der for meg, og at det overhodet ikke er noe problem å få sykemelding når det er så velbegrunnet. Derfor ble jeg veldig overrasket over å bli så motarbeidet.

Er dere enig med legen eller har jeg ihvertfall litt rett til å be om sykemelding?
    Slusken - Mamma'n til Gina 03 og Andreas 06

Hej!
    Når ,du blir sykemeldt i svangerskapet spiller ikke noen rolle, så længe det er en helserisiko for deg eller barnet så sykemeldes du når det er behov. Reglerne fra Trygdekontoret er meget strenge og legen har trygdekontoret på seg hvis det er sykemeldinger som ikke har gode diagnoser. De aller fleste leger sykemelder med 2 ukers perioder, det er vanskelig å bedømme på nettet vedr SM, legen tar videre avgjørelse, hvis du er syk eller har for stor belastning ser jeg ikke noe problem med videre SM.
    Besøk Jordmorsenteret vårt:

Comment

Hej!
      Når ,du blir sykemeldt i svangerskapet spiller ikke noen rolle, så længe det er en helserisiko for deg eller barnet så sykemeldes du når det er behov. Reglerne fra Trygdekontoret er meget strenge og legen har trygdekontoret på seg hvis det er sykemeldinger som ikke har gode diagnoser. De aller fleste leger sykemelder med 2 ukers perioder, det er vanskelig å bedømme på nettet vedr SM, legen tar videre avgjørelse, hvis du er syk eller har for stor belastning ser jeg ikke noe problem med videre SM.
      Besøk Jordmorsenteret vårt:

Comment

Working...
      X