Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Bør jeg tenke på å få hjelp?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Bør jeg tenke på å få hjelp?

HEI!

Jeg er i dag 17 uker på vei. Vært hos allmenlegen min x-antall ganger. Fått sykemelding pga brekkning, kvalme og siden bekkenet. Bekkenet har nå forverret seg og det har også kvalmen. Vel, kvalmen mente gynekologen min at jeg burde se å miste rundt 12-14 uker. Vel, nå har jeg da gått enda 3 uker ekstra og jeg er så ille at jeg spyr i flere timer om morgenen. Dette resulterer i at jeg nesten ikke får i meg mat eller drikke. Slitsomt ja, men jeg begynner å bli bekymret. Det finnes ikke helsekort på meg, da legen er så sommlete med dette, ingen førstegangsprøver så langt og etter å selv ha fulgt vekta mi så har jeg gått ned 6 kg. fra før jeg ble gravid til uke 16. Vel, gynekologen min var inne på en kort innleggelse, men jeg vet sannelig ikke jeg. Jeg hater sykehus og er redd for å ligg lenge inne. Har vært ut og inn i mange mange år pga skader jeg har fra før og vil bare liksom ikke. Så tenker jeg på hund og mann og vet at jeg sover altfor dårlig uten dem rundt meg. Så det holder nok litt igjen. Men bør jeg krype til korset og bli innlagt? Kan det hjelpe å få intravenøst et par dager eller så og så få formen min opp, eller vil det ikke ha noe særlig nytte??? :?: Klarer liksom ikke ta dette opp med legen. Det enese jeg ser av ham er en hvit rygg, så får jeg sykemelding, ingen sp om jeg føler meg bedre eller dårligere og så er det ut igjen. Men jeg eier heller ikke krefter til å få byttet. Er så sliten og husker minimalt for tiden. Prøvde å få meg jordmor, men uten hell. Kun en dag i uka her i kommunen og det blir litt lite når mannen er på kurs og ikke kan komme fra før om 6 uker eller så. Jeg er nemlig ikke så sprek at jeg kjører selv. Hatt en del episoder med å besvime osv osv. Til og med trappene klarer jeg ikke lengre. Har flyttet soverommet inn i stua. Kjedelig det da men. Jeg har du kan gi meg noen råd. Trenger du mere informasjon så skal du få det uten problemer 8)

Frustret Ung Frue

Hej!
    Dette vær triste saker..... For en jordmor og alle andre høres dette minst sagt horribelt ut! Før det første må man ta seg tid med sine syke pasienter, det du beskriver fortjener kun :x Vet knappt var jeg skall begynne og vil så gjerne hjelpe deg.
    1.Be noen om hjelp med att få time hos jordmor parallellt med ett snarlig besøk hos legen SAMMEN med din man
    2. Kun sykemelding hjelper ikke, med en viktminsknig på 6 kg. må du få inleggelse med intravenøst for att avlaste hele mave-tarm systemet
    3. Mange har fått hjelp av akupunktur mot kvalme
    4. Helsekort med ALLE blodprøver og celleprøve må vare fullstendig utfyllt
    5. Ta selv kontakt med svangerskapspoliklinikken på det sykehuset der du ska føde, og fortell om ditt tilstand.
    6. Hvis du kan få kontakt med en annen jordmor en i din kommune , kanskje du kunne fått noen til o kjøre deg dit.
    Uansett , HJELP MÅ du få, allt annet er uansvarlig!
    Besøk Jordmorsenteret vårt:

Comment

Hej, igjen!
      Håper du har fått hjelp siden sist....Når du har blivit bedre og sterkere fra kvalmen og oppkast kan du begynne å trene hos fysioterapeut med erfaring av bekkenløsning. Det er mye man kan få gjort i svangerskapet så man ikke blir verre, dessuten forebygger fysioterapeuten så att du ikke ska ha problem med bekkenet etter du har født. Lykke til videre
      Besøk Jordmorsenteret vårt:

Comment

Working...
      X