Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Spontanabort

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Spontanabort

Hei..
    Jeg har en del spørsmål som jeg trenger litt svar på. Er 6 uker gravid (4 uker gmlt. embryo), og har i senere tid hatt brunlig utflod. Her om dagen fikk jeg luftsmerter og mensmurringer i ett, og fikk tilslutt veldig vondt. Det var akkurat som om luften "hopet" seg opp, men ikke fikk kommet ut. Det gjorde kjempevondt hvis jeg prøvde å presse det ut..
    Fikk beskjed av helsestasjonen at jeg skulle ta to paracet og slappe av, og heller ringe tilbake hvis jeg begynte å blø.Smertene avtok rimelig fort. Når jeg våknet dagen etter, hadde jeg blødd litt på lakenet, og ringte sykehuset. Der fikk jeg tatt innvendig ultralyd, og de kunne ikke se noe som helst på skjermen.. legen sa det nok var for tidlig å se noe ettersom at jeg bare var 6 uker på vei, men at jeg ikke kunne utelukke spontanabort. Jeg blør enda, men har ikke hatt vondt siden den natten, og jeg blør for det meste bare brunt. Spørsmålet mitt er: skal det ikke gjøre vondt når man blør, og skal det i det hele tatt komme brunt blod? Jeg har fortsatt ømme brystvorter og er litt kvalm. Tok en grav test igår, og den var positiv. Hvordan skal jeg forholde meg til dette?? Trenger virkelig svar, for det er ingen som har klart å svare meg noe særlig på hva det er som kan ha skjedd. Har også hørt av bekjente at menstruasjon kan forekomme iblant blant noen gravide.. er det kanskje det jeg har hatt?? Og er det egentlig for tidlig å se noe når embryoet er 3-4 uker gammelt??

Hej! Vedr .blødning henviser jeg til mange tidligere inlegg om dette .Du kan også se på linker om blødning og spontanabort i grav leksikon, gå til hovedsiden. Det er for tidlig å se noe i uke 3-4, man ser fostrets hjerte slå i 7- 8:e uke.
    Besøk Jordmorsenteret vårt:

Comment

Linker

Om blødning i svangerskapet: http://www.mammanettet.com/Gravidite.../bloedning.htm

Om spontanabort:
      http://www.mammanettet.com/Gravidite...ntan_abort.htm

Lykke til Hanne22!

Så lenge du fortsatt tester positivt og har graviditetstegn er det fortsattt håp, veit du! Les mer om dette under en av linkene.
      Mamma til 3: Gründer, tidligere redaktør og fagansvarlig for Mammanett.no

Comment

Working...
      X