Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

tonalin cla

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• tonalin cla

Kan eg bruke tonalin Cla mens eg er gravid?
    Eg er ikkje gravid enda, men me prøver.
    og det hadde nok ikkje vært så dumt og gått ned litt trur eg...
    Har du noen råd i tillegg?
    Mamma'n til 01040710

Hej!
    Isvangerskapet ska du ikke spise cla. Man har før lite ( eller ingen) dokumentasjon om skador i forbindelse med dette.
    Att ikke være før stor i svangerskap og fødsel vil underlette betraktlig .
    Grete Roede har kurs , æven for gravide, undersøk om det finnes i nærheten av deg.
    Mosjon er veldig viktig, 30 min turgåing hver dag vil hjelpe deg, om du så i tilegg kan gå på gym eller svømme har du kommit langt.
    Så er ju kosten viktig.Nå finnes det bra produkter med lav fetthalt. Velg gjerne det og undvik brus, sjokolade og potetgull. Før att spise sunt og få mettnadsfølelse er de langsomme kolhydraterne bra. Grovt brød, helst rug, ris er bra om du feks. velger villris, pasta er ikke bra, du ska spise mye frukt ,grønnsaker og drikke flere liter vann om dagen og så spise regelmessig. Ett variert kosthold med blanding av fisk (2-3 ggr/ uke) kjøtt og kylling vil gi deg en fin plattform att stå på og føle deg vel i hele kroppen. Glem heller ikke å spis folat , forebyggende, som man godt kan spise når man planlegger graviditet og de første 12 ukene i svangerskapet. Lykke til
    Besøk Jordmorsenteret vårt:

Comment

Working...
    X