Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Magesmerter som har forsvunnet

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Magesmerter som har forsvunnet

Hei.

Jeg går nå i 8.uke og er gravid for første gang (dvs jeg hadde en tidlig spontanabort rett før denne graviditeten, uten en vanlig menstruasjon i mellom).
    En ukes tid var jeg mye plaget med magevondt, tror muligens det kan ha vært luftproblemer for jeg var litt oppblåst. Var også veldig mye sulten og spiste hele tiden (også på natta). Ved å spise gikk det verste også over av magesmertene. Prøvde å gå turer og ta Minifom. Dette var jo veldig plagsomt og bekymret meg, men nå har jeg blitt bekymret fordi jeg ikke er plaget med dette mer... Jeg har nå til og med sovet hele natta igjennom de siste nettene! Jeg går ut ifra at noe av årsaken til mageplagene også var voksesmerter og de har jeg altså ikke lenger... Bortsett fra dette merker jeg ømhet i brystene og at jeg er en del trøtt.
    Er det vanlig at luftplager kan gå over etter en ukes tid? Og hva med voksesmerter i magen, er dette noe som kan komme litt til og fra? Vil man være litt plaget av det resten av svangerskapet? Og det jeg er mest bekymret for er altså om dette kan være et tegn på missed abortion ettersom plagene nå har forsvunnet? Vil man slå negativt ut på en graviditetstest før man støter ut fosteret ved en missed abortion, eller vil HCG-nivået fortsette å være høyt en god stund?
    Skjønner at det ikke er mulig å gi et klart svar på alt dette, men har jeg grunn til å være bekymret? På forhånd takk for svaret!!

Hej!
    Luftplager er vanlig i begynnelsen, gå in på linker på hovedsiden o klikke deg in på de vanligste graviditetsplagene.
    Voksesmerter kan komme tilbake senere, mange føler som om det trekker ned o strammer.
    Vanlig er mavesmerter som kommer av forstoppelse, mange gravide sliter med dette.
    Hcg halten håller seg høy en liten stund etter en missed ab.
    Emellertid høres det ut som allt er greit så du får bare nyte att maven er ok nu.
    Besøk Jordmorsenteret vårt:

Comment

Working...
    X