Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

seteleie

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• seteleie

Hei
    Jeg er gravid for tredje gang. Har fått konstatert seteleie nå og er nå 37+2. Det jeg lurer på hva som er vanlig prosedyre da. Ifølge legen min er det ingenting å gjøre med det da jeg har født barn over 3000 g før og at det ennå er tid til at babyen kan snu seg.

Men er det ikke vanlig å bli henvist til sykehuset for litt mer utbedring? Tenker ikke da på røngten og slikt, men UL som bekrefter seteleie og info om hvordan en setefødsel foregår..? Selv om jeg ikke har fått så store barn før, så er det vel ingen selvfølge at denne babyen er like liten som dem andre.

Nå har jeg klart å få meg en henvisning til sykehuset da etter litt om og men, men synes det er litt slitsomt at jeg må hele tiden stå på krava mine og nesten kjempe mot legen. Så derfor lurer jeg litt på hva som er vanlig porsedyre ved seteleie...

Dessverre er jordmoren min på ferie frem til termin, skal si jeg savner henne nå

Håper dere forstod hva jeg lurer på... er litt kaos nå etter jeg fikk vite at babyen ligger i sete.
    Klem fra Sonar

Hej!
    Førstår att du har mye å tenke på nu. Leit att jordmor ikke er tilstede. Men det er vanlig att 3e barnet ikke riktig bestemmer seg forræn siste liten vilken vei den har tenkt seg ut. Hade du varit førstegangsfødende hade jeg henvist nu, men iomed att det er 3e så hade jeg ventet ca. 10 dager til. Den dagen du ev. går til poliklinikken før leiekontroll kan jeg vedde på att hun / han snur seg!
    Hvis man mistenker små bekkenmål o barnet forblir i sete gjør man keisersnitt 10 dager før termin, men etter en vurdering att bekkenet er stort nog og att barnet er passe stort så lar man fødseln gå sin gang.
    Vurdering i tveksomme tilfelle skjer med røntgen av bekkenet, men man vil helst slippe det.
    Besøk Jordmorsenteret vårt:

Comment

Working...
    X