Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

kjønnsvorter og pollenallergi

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• kjønnsvorter og pollenallergi

har fått kjønnsvorter i sjedeåpning, og det jeg lurer på er hva kommer dette av og hva kan jeg gjøre for å bli kvitt disse? har aldri hvert plaget med noe nedentil før jeg ble gravid, bortsett fra litt sopp infeksjon etter mens. og en liten ting, jeg har allergi og om sommeren når det er pollen så tar jeg av og til aerius allergi tabeletter ( clarityn som har kommet med ny sårt). er dette på noen måte skadelig for fostret?

Marianne (26 uker)

MAMMA TIL CELINA SEP-03 :damnright

Hei!
    Kondylomer er et vortevirus som stort sett regnes for å være ufarlige speciellt når de kun er utvendige o viruset smitter ved direkte kontakt mellom hud eller slimhinner f.eks ved samleie. Man kan gå lenge med viruset i seg uten å få utbrudd. Dette er en svært vanlig infeksjon og utbruddet går ofte over innom et år. Det finnes medikamentell behandling men som gravid kan man ikke ta den men svangerskap og fødsel tar ikke skade av infeksjonen.

Vet at legene ikke anbefaller clarityn som antihistamin ved allergi hos gravide men derimot "polaramin". Kjenner ikke til det nye middlet du snakker om men du kan alltid spørre på apoteket om det ført og siden din lege.

Comment

Working...
    X