Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Halsbrann!

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Halsbrann!

I det siste så har jeg vært plaget av halsbrann, umulig å sove om natten osv. Bruker Gaviscon tyggetabletter, og er litt usikker på hvor mange jeg kan ta i døgnet? det står fra 1-3 på pakken, og det oppfatter jeg som å være EN dose - hvor mange kan man ta egentlig??
    Er det andre ting jeg kan ta/gjøre for å unngå at det blir så ille? Kjennes ut som om det er ren syre som kommer, og det selv om jeg sitter rett opp og ned...
    Rett og slett vondt er det, og jeg hadde blitt veldig glad for å få tips om det er noe som kan forhindre det, eller døyve det bedre enn Gaviscon.
    :trott: Student,mamma,vaskedame, elskerinne,kokk,sjåfør,psykolog,mekler,datanaut osv for Krølle 2003 og Olings 2005, og han mørke mannen vi ser av og til :trott:

Hei! Uff da det er ikke lett med halsbrann. Du kan prøve følgende
    1 Spis små hyppige måltider, tag tbl ca 1/2 timme etter måltiden , tygg dem godt o evt også når du går og legger deg. 1-3 tbl er EN dose.
    2 Unngå fet og sterk krydret mat.
    3 Hev sengen eller støtt opp med puter slik at maten lettere renner nedover når du skal hvile/sove.
    4 sov på høyre side da tolvfingertarmen som leder ut fra nedre del av magesekken går mot høyre og da sklir maveinneholdet lettere nedover
    5 ikke spis de siste timene før du legger deg
    6 Prøv evt andre midler som Novaluzid (finnes på apotek) eller et annet middel som finnes på apotek eller helsekost og heter afleurax.

Comment

Working...
    X