Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Hodet er festet,

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hodet er festet,

har det noe betydning for når fødselen starter? Jeg fikk beskjed nå i uke 34 at hodet var festet. Har født to ganger tidligere før tiden, da også var hodet festet i uke 34. Den første kom 10 dager etter og den andre kom 15 dager etter. Kan jeg forvendte å føde snart?

De to andre fødslene har startet med vannavgang, uten rier, vil det skje igjen?

Fødslene har også godt velldig fort, vil det gå fortere for hver gang? Første tok 5 timer og andre tok 2 timer.

Begge mine barn var like tunge og lange 2800 og 48cm, kan det være at jeg ikke greier å holde på barnet lengre enn det? At det var grunnen til vannavgang?
    Klem fra Maria.

Hei! Vet ikke riktig når du fødte dine to andre barn ? Var det i uke 36 og 37? Var barnen for tidlig fødte? Legen som undersøker barnen gjør en vurdering på hvor gamle de er og om de ble født til termin. Du kan jo ha blitt gravid tidligere o da kom de i så fall ikke prematurt dvs for tidlig. Alle som føds før fullgåtte 37 uker regnes som premature.
    Det er stor sannsynlighet at du føder på samme måte igjen spesielt hvis det har gått kort tid siden forrige fødsel men jeg synes din lege/jordmor burte snakke med deg om dette. Evt trenger du ekstra oppfølging f.eks med sykemelding, hvile, avlastning evt sengeleie slik at du muligens kan unngå å føde for tidlig igjen. Vet ikke om du har kort livmorhals (kan medvirke til tidlig fødsel) og jeg mener du burte ha fått en forklaring til hvorfor du fødte for tidlig begge gangene. Men visst finnes det kvinner som føder små barn uten at det er unormalt eller "for tidlig" men slik virker det ikke være tilfelle med deg. Snakk som sagt med din lege/jormor om dette!!

Comment

Working...
    X