Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Bekymret, men med håp

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Bekymret, men med håp

Hei!

Jeg har nettopp begynt uke 7, og fikk blødninger for en uke siden som varte i fem dager. Ganske lite og ingen smerter annet enn lette mensmurringer som har vært konstante siden EL. Var inne på UL, og legen kunne se fostersekken, men ikke noe foster. Var da 5+2. Vet at dette er tidlig, og at det er vanlig at man ikke kan se embryo/foster så tidlig. Jeg skal tilbake til ny UL om to uker fra i morgen, og i mellomtiden svinger jeg veldig i humøret fordi jeg er redd for at det ikke er noe foster eller at det er dødt.

Det jeg lurer på, er at selv om jeg vet at man kan ha svangerskapssymptomer en stund etter en MA, er det vel ikke vanlig at symptomene øker etter at fosteret er dødt? Jeg har de siste dagene fått flere plager (svimmelhet og kvalme) som ikke har vært her tidligere. Jeg håper dette er indikasjon på at alt er i skjønneste orden?

Min logikk (og trøst) forteller meg at hvis fosteret ikke hadde levd, hadde jeg ikke fått økende symptomer.

Håper på en tilbakemelding!

Tusen takk for informative sider.

Hilsen Hege

Hei! Din tankegang er helt logisk og vi får håpe på at det er slik men det at du blødde i 5 dager er ikke noe godt tegn.
    Det finns et tilstand, blæremola der en missdannet livmor (ligner en drueklase) vokser raskt og man får svangerskapssymptomer pga høy HCGproduksjon(svangerskapshormon) men der det inte finnes noe foster. Men dette finner man ut av via ultralyd og blodprøver og det er ikke alls sikkert du har noe slikt.
    Du får avvakte til ultralydet o håpe på det beste allikevel jeg vet at det er en liten trøst i din situasjon. :?

Comment

Working...
    X