Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Herding av brystvorter

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Herding av brystvorter

Det er så mange meninger om dette, så jeg spør her.
    Skal man herde brystvortene før fødselen? Jeg har termin i beg. av august og lurer på om det er lurt å begynne med det nå.
    Hjelper det i det hele tatt?

Carina

Hej!
    Enig med deg , det er mange meninger om dette og mye annet kring svangerskap og fødsel. Har snakket med en av personalen på pasienthotellet på Ullevål sykehus i Oslo. Dit kommer de nyførløste mødrerne hvis allt er normalt. Der rekommenderer de att man herder brystvårterne og da bla. med att man legger en bit av et frottehåndkle i bh:n den siste måneden. Mn kan også rulle brystknoppen og dra litt i den, MEN man får være oppmerksam på att herding KAN fremkalle rier, så hvis det er tilfelle må man stoppe med en gang. Det viser seg tydligvis att herding hjelper o mamma blir mindre sår.
    Besøk Jordmorsenteret vårt:

Comment

Link

http://www.mammanettet.com/Gravidite...til_amming.htm

For å gjøre forvirringen komplett - gir jeg deg denne linken

Den anerkjente fødselslegen og amme-eksperten Gro Nylander fraråder herding av brystvorter.

Du får selv vurdere hvilke råd du vil følge. Slik er det jo ofte når det gjelder mangt...
      Mamma til 3: Gründer, tidligere redaktør og fagansvarlig for Mammanett.no

Comment

Ja, som sagt her ser vi de forskjellige meninger. På barselavd får man også forskjellige råd fra forskjellige pleiere som er på vakt. Att man inte ens kan hålle samme linje på samme sykehus er rart, til slut blir det brukerne som selv får gjøre sine erfaringer om vad som er best for dem.
        Ska ta det opp på Ullevål o høre om det er EN retningslinje, så jeg återkomme, men Gro Nylander vet vad hun snakker om så hennes tips er vert o lytte til. Personalet jeg snakket med er en veldig erfaren og oppdatert helsesøster så hun burde ha greie på dette også. :?
        Besøk Jordmorsenteret vårt:

Comment

Working...
        X