Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Sukker i urinen

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Sukker i urinen

Hei,

Jeg er gravid i uke 37 og fikk idag vite at jeg har sukker i urinen.
    Så jeg tok en blodprøve, ikke fastende fordi jeg hadde spist rundt 2 timer før denne prøven, og blodsukkeret var på 6,4.
    Er det farlig? Er det mye? Hva kan jeg gjøre for å minske blodsukkernivået? Er det noe jeg ikke må spise eller drikke? Hvorfor har blodsukkeret mitt blitt så høyt?

I tillegg lurer jeg på en ting, jeg er førstegangsfødene, og i det siste har jeg merket at barnet har sklidd lenger ned i bekkenet, ul termin er 01.07 mens mensterminen er 22.06. Jeg har hatt kynnere med smerter og uten smerter. Og det presser på nedover og av og til kjenner jeg press på endetarmen/ryggen som sprer seg forover og over magen, noe som også er smertefultt. Er det tegn på at fødselen kommer snart?
    Legen min sa at barnet hadde synket ganske langt ned men at hodet ikke var helt festet ennå.

Jeg har også bekkenløsning, og har hørt at fødselen ofte er lettere da, fordi bekkenet er mer tøylig, stemmer det?

Vennlig hilsen

Hej!
    Att du har sukker i urinen vid en måling behøver ikke betyde noenting. Det kan vara att du drakk brus dagen i forveien eller spiste kake feks. Nyrene lekker lettere sukker når man er gravid.Så att måle blodsukker 2 timer etter man har spist er bare før att konstatere att blodsukkeret er på maxnivå da og det er helt normale verier som du hadde. Det som skal gjøres her før att det ska bli korrekt og se om det ev. er en svangerskapsdiabetes(veldig uvanlig)under uppseiling er:
    Ta en ny urinprøve, om det fortsatt er sukker i urinen bør du henvises til glucosebelastning på ditt sykehus. Da måler man faste blodsukker og måler igjen etter 2 timer når man har fått drikke en sukkerløsning, da vil man få korrekte svar på ditt blodsukker og tar till ev .behandling hvis verdierne er for høye. Oftest blir man satt på diet.
    Du bør helst ikke drikke brus og spise begrenset med vitt sukker, spis ikke det vite brødet utan håll deg til grovt brød.
    Det høres ut som om barnet kommer til termin eller 1 uke før, men en del av smerterne kan også komme fra din bekkenløsning. Det stemmer att fødseln KAN bli enklere når man har bekkenløsning akkurat pga att bekkenet vier seg. LYKKE TIL
    Besøk Jordmorsenteret vårt:

Comment

Working...
    X