Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

keisersnitt

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• keisersnitt

jeg er i den situasjonen at jeg er gravid med barn nr to.
    Jeg hadde en lang og tøff fødsel med førstemann.

Jeg ønsker nå et planlagt keisersnitt.Jeg er vel informert og dette er et nøye overveid valg.
    Har fortalt dette til min jordmor.

Men hvorfor skal jeg sendes mellom sykehus,jordmor og samtaler i hytt og pine??Samtale grupper og jeg vet ikke hva...
    Jeg har fått gått igjennom min fødsel og har ingen behov for å prate mer om det.

Er det for å gjøre meg usikker? Hvorfor må jeg utlevere min ''fødselsangst'' med så mange forskjellige personer? Hvorfor kan jeg ikke bli sendt direkte til en fødselslege på sykehuset som bestemmer om jeg får det eller ikke?
    Jeg vet at jeg ikke har noen rett til å kreve k-s... men litt respekt hadde jo vært fint.Er tross allt et voksent menneske!
    Jeg vet at sykehuset ønker at de fleste skal føde normalt.... For keisersnitt koster mye penger...Men for meg er ikke penger allt.

hadde vært fint med et ærlig svar..

Hej!
    Det er trist å høre att du blir møtt på denne måten, som om du ikke hadde noe du skulle ha sagt..... Jeg er så enig med deg, att du ska bli hørd og behandles med respekt. Vi ,som er helsepersonal er til før dere og vi jobber i ett serviceyrke med det beste for våre pasienter for øyet. Du er ju helt klar over din situasjon og har tænkt nøye gjennom dette, da bør man utgå ifra att du veier det negativa med keisersnitt opp mot din fødselsangst att føde vanlig.
    Jeg kan bare fortelle om hvordan vi jobber på Jordmorsenteret ,så som vi og våre gravide ,pluss sykehusen synes fungerer tilfredsstellende.
    I ditt tilfelle, hade jeg nokså tidlig i ditt svangerskap, skrevet en henvisnig til en time på svangerskapspol. før samtale med en fødselslege for vurdering av forløsningsmåte.Så hadde dere kommit overrens om ett nytt samtale litt lenger ut i graviditeten og det hadde varit allt. På indikasjon fødselsangst, møter man kvinnen og planlegger keisersnitt. Vem ellers har rætt att bestemme over deg og din kropp ? :? Ha respekt for deg selv, selv om du ikke føler att sykehuset har det og be å få den forløsningsmåten som er best for deg. Håper du slipper o bli fraktet mer
    " fremotilbake".
    Besøk Jordmorsenteret vårt:

Comment

Working...
    X