Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Er dette normalt?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Er dette normalt?

Hei!

Jeg er i dag 5+3 og har helt siden jeg oppdaget graviditeten for litt over en uke siden (testet positivt på 2 tester) hatt "mensmurringer", ømme bryst, tisser mye ++. Nå i de siste dagene har murringene i magen så og si blitt borte. Brystene er ikke så ømme som de var. Er dette noe jeg bør bekymre meg over? Eller er det normalt at symptomene "forsvinner" for evt. å komme tilbake? Tenker litt på om noen kan ha gått galt (f.eks. MA- missed abortion).

Takker for svar.

Jenna

Hei! "Vondter" såsom ømme bryst, mensmurringer kan gå over o trenger ikke være tilstede hele tiden under graviditeten. Klart risikon finnes for MA da man etter hvert kan "føle seg mindre gravid" men du må bare se det an og engster du deg for mye kan du jo ta privat ultralyd men det koster mellom 700-900 kr. Fra uke 6-7 pleier man kunne se hjertet som slår. Man kan også sjekke graden av HCG, svangerskapshormonet som stiger kraftig opp til ca uke 12 men det må man gjøre via blodprøve og det må du nok også gjøre privat. Du kan jo høre med din fastlege. Håper alt går bra for deg!

Comment

Working...
    X