Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Ang. hormonspiral og sjanse for å bli gravid

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Ang. hormonspiral og sjanse for å bli gravid

Hei!

Bare lurer litt på sjansene for å bli gravid med hormonspiral.

Jeg har hatt hormonspiral i nesten 1 år nå. Hadde en periode på 4 uker som jeg stadig var kvalm hver dag i perioder. Dette ga seg plutselig over natten for 2 uker siden og jeg har ikke vært kvalm etterpå. De siste dagene har jeg begynt å få mage og jeg har lagt på meg 4 kg på kort tid.
    Jeg har fått soppinfeksjon, noe jeg bare har hatt under graviditet før.

Jeg er veldig redd for at jeg kan ha blitt gravid. Har 3 barn under skolealder og kunne ikke tenke meg et til akkurat nå!!!

Hvor god sikkerhet gir den egentlig?

Må legge til at jeg ikke finner spiraltrådene. Jeg har også hatt veldig sterke menstrasjoner selv med spiral.
    Last edited by Elisabeth; 11-09-13, 09:41.

Hei! Hormonspiral er et av de sikreste prevensjonsmidlene som finnes. I løpet av 1 år blir kun 0-0,2 av 100 kvinner gravide som bruker denne typen spiral.
    Du kan jo sjekke om du er gravid med en gravtest. Det virker på ditt innlegg som du ikke har noen mens nå og det opplever ca 20% som har brukt hormonspiral i 1 år. Man kan tidvis få kvalme ved bruk av hormonspiral.
    Hvis du ikke kan kjenne trådene må du oppsøke lege for å sjekke at de er på plass. Kan være vanskelig å kjenne det selv. Det finnes en viss risiko at spiralen har falt ut.
    Last edited by Elisabeth; 11-09-13, 09:42.

Comment

Working...
    X