Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Flate brystvorter - amming

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Flate brystvorter - amming

Hei

Jeg er nå så heldig å være gravid med mitt andre barn.
    Og har hallerede nå begynt å bekymre meg over om jeg får til ammingen denne gang.

Har flate brystvorter, så min førstefødte fikk ikke til å suge på dem. Hun var overhode ikke interessert i å "jobbe" for maten. Prøvde slike brystskjold også, men fikk heller ikke dette til. Jeg syntes det var utrolig trist å måtte gi opp forrige gang. Prøvde å pumpe meg noen uker, men siden jeg ikke har noen vorter, så tok liksom pumpen feil tak i vorta, slik at jeg ble utrolig sår. Så dette orket jeg ikke leng.

Jeg har så utrolig lyst til å få det til denne gangen. Har du noen forslag på hvordan jeg kan forberede meg bedre denne gang?
    Kan jeg få ut brystknoppene på noen måte før jeg føder? Eller må jeg bare leve med flate brystknopper resten av livet?

Venter i håp om at alt skal gå bedre neste gang.

Hei! Et tips kan være å bruke "Niplette" fra Avent (Cannon Babysafe) Du kan spørre på apoteket eller butikk hvor de har babyutstyr, flasker etc.
    Det skal hjelpe mot flate brystvorter o kan brukes enda frem til fødselen allikevel det står i bruksanvisningen at man ikke skal bruke dem de to siste månedene før fødselen (tips fra ammepoliklinikken på Aker sykehus her i Oslo)
    Har du ingen ammepoliklinikk i nærheten som du kan få hjelp av eller du kan prøve "ammehjelpen" som står under A i telefonkatalogen. Det skal kunne gå å amme med flate vorter o ditt neste barn er meget mulig mer sugevillig enn ditt første. Hvis du pumper (finnes også gode håndpumper fra samme firma Avent Isis, på apoteket) så se til at du får åpningen på vorten mitt i pumpetratten slik at den ikke klems mot siden.

Comment

Working...
    X