Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Kynnere

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Kynnere

Jeg er gravid i 5.måned med mitt tredje barn, og i det siste er jeg plaget med kynnere.
    Den siste uka er de begynt å bli sterke, og veldig ubehagelige.
    De er ikke direkte vonde, men litt.

Jeg jobber 100 % i barnehage, og kjenner at jeg er veldig sliten mot slutten av en arbeidsdag.

Bør jeg be om sykemelding allerede nå, eller holder det at jeg tar det mer med ro.
    Jeg setter meg ofte ned, med beina høyt, men ofte er jeg så trøtt og sliten at jeg skulle nesten hatt en halvtimes blund på øynene.

Hva skal/bør jeg gjøre?

Neste gang jeg skal til legen er 20.juni.

Hei! Kynnere er helt normalt spesiellt når du nå venter ditt tredje barn men de skall ikke komme hyppigere og hyppigere og være vonde/ubehaglige. Du har et tøfft arbeid som ikke gjør sjansen for å få disse kynnerne mindre.
    Synes så absolutt at du skulle få delvis sykemelding for å se hvis sitsen bedrer seg; evt ompassering til mindre stressfullt jobb på barnehaven men det lar seg kanskje ikke gjøre? Dette skal du ta opp med din lege så fort som mulig.
    Hvis man ikke kan omplassere på ditt jobb så har du rett til svangerskapspenger som beregnes på samme måte som sykepenger og kommer i tillegg til den ordinære stønadsperioden ved fødsel.
    Ofte gjøres det en feil her og kvinnen blir sykemeldt i steden for å få svangerskapspenger. Dette vet trygdekontoret mer om.

Comment

Working...
    X