Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Baby str og termin

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Baby str og termin

HEisann.

Jeg er gravid, er i uke 27 nå og har fått termin 21 november etter ul.
    Igår var jeg på en ny UL på Rikshospitalet, og de tok nye mål. Legen antok at babyen nå veide 1500 g, og når jeg så på skjermen når han tok mål av hode, så stod det uke 30 etter målingen... Skal og sies at SF målet mitt har vært jevnt hele veien og liger nå på 31 cm. Kan det være jordmor målte feil på den orinære ul? Hun har og skrevet på den blå lappen at det var veldig dårlig seer forhold..Så jeg ble litt usikker nå.. Eller kan det bare være at hode og babyen har vokst litt fort nå, og det vil roe seg?

Har heller ikke lagt på meg mye..Så legen sa han ikke trodde det hadde noe med det og gjøre..

på forhånd takk for svar

Hej. Skjønner godt att du lurer... :?
    Det høres mer ut som uke 30 æn 27 utifra vad du skrev om SF-mål og vekt. Att ikke se målen helt bra vid førsta ul kan ha stor betydelse. Bare noen mm forskyvninger på ul kan gi stor differens vid terminbestæmmning. Du får følge nøye med på neste kontroll og sf-måling og ta det opp med jordmor da. Det er ganske bra o vite om barnet kommer 3 uker føre eller etter det man tror. De siste 10 ukerne er det stor tilvekst.
    Besøk Jordmorsenteret vårt:

Comment

Working...
    X