Kunngjøring

Collapse

Takhøyde, men noen viktige kjøreregler

Vi håper med dette forumet å få litt fart på de gode diskusjonene på Mammanett.
Forumreglene gjelder like fullt i dette forumet:

- Ingen aksept for personkonflikter - hold dette utenfor forumet
- Diskuter sak og ikke person
- Vi anser det som ukultur å sakse innlegg fra andre nettforums diskusjoner.

Gruppeleder vil stenge tråder eller slette innlegg/tråder som ikke forholder seg til disse kjørereglene.
See more
See less

Abort som prevensjonsmiddel! Hva synes vi om det?

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Abort som prevensjonsmiddel! Hva synes vi om det?

Jeg har en bekjent av meg som jobber på gyn. på et av Norges sykehus, hun kunne her en dag fortelle meg at det slettes ikke var så uvanlig at kvinner var inne for både den 3-4 og 5 aborten på kort tid. Noen har gjerne kommet over de 12 ukene også. De aller fleste som søker om abort etter uke 12 får innvilget dette opp til uke 18 hvis jeg ikke tar helt feil nå.

Må innrømme at dette sjokkerer meg litt, for i dag burde det være unødvendig å bli uønsket gravid 5 ganger!! Har man benyttet seg av prevensjon på riktig måte er den da utrolig sikker. Jeg mener, man må da ha virkelig max uflaks om kondomen sprekker 5 ganger liksom?

Hun kunne også fortelle at de gjerne oppfordrer sånne til å sette inn spiral, men at mange faktisk ikke vil dette.

Hva mener dere om å benytte abort som et preventivt middel?
    Mamma til Sara 2000 og Adrian 2006 Blogg

Sv: Abort som prevensjonsmiddel! Hva synes vi om det?

Latterlig, latterlig og enda mere latterlig.
    Det er virkelig ikke såååå vanskelig å svelge ei pille hver kveld eller smelle på et plaster på ræva hver uke heller alså. sånn for å nevne det. meeen, så er det jo dem som ikke greier å gå i trapper og tygge tyggis samtidig.
    04 & 06

Comment

Når jeg ble gravid med nr 2, så rådet ei venninne meg til og ta abort. Hun sa at hun kjenner flere som har tatt både 4 og 5 og kjente ei som hadde tatt 9 .

Comment

Er det virkelig såå vanskelig å bruke prevensjon??
        Vår etterlengtede prins kom til verden 28.05.12, og ble storebror 12.10.14. Sladrer med Lilla87.

Comment

Jenter!

Nå skal vi være varsomme med å dømme andre her.Det er klart at om noen virkelig bruker abort som prevensjon så er det skremmende. Men da tenker jeg at hvor gikk det galt? oppvekst, miljø??. Hvem ivaretar disse jentene når de forlater sykehuset?
          Har vedkommende problemer som gjør at hun ikke klarer å se sitt eget beste og rett og slett trenger at noen trår til.Jeg vet også at leger kan gå inn å anbefale pevensjon når noen kommer igjen og igjen. og kanskje har et problem som gjør at de ikke kan ta vare på seg selv i forhold til dette.
          9 aborter blir det sagt her. Vel da tenker jeg både "hvor er hjelpeapparatet"? og snakker hun sant?
          Jeg kan også forstå at en som er med på den ene aborten etter den andre og ser samme jenta kommer gjentatte ganger, kan bli frustrert og kan ha behov for å snakke ut om det.Men det bør vel vedkommende gjøre med en kollega.

Selv om man tar mer enn en abort i livet så trenger ikke det bety at man bruker det som prevensjon. Vi har ikke vært i deres sko, så vi vet ikke hva det handler om.Ikke før vi eventuelt er tøffe nok til å spørre.Og gjør vi det og ser et behov for hjelp så gi nettopp det, en hjelpende hånd.
          Hilsen Bente, veileder og sykepleier

Comment

Opprinnelig lagt inn av AmatheaBente Se innlegg
            9 aborter blir det sagt her. Vel da tenker jeg både "hvor er hjelpeapparatet"? og snakker hun sant?
            .

Hun som sa det er ikke en person som lyver om sånt. Men jeg veit ikke noe om hun jenta fikk hjelp, det kan godt henne utenom at hun sier noe om det.
            Men og bruke det for og få meg til og ta abort, det er helt bak mål

Comment

Huff. Å bruke abort som et prevansjonsmiddel høres groteskt ut. Kan egentlig ikke tenke meg at noen virkelig ønsker det? Sannsynligheten for at det er et uhell er nok stor, selv om det er rart personen ikke "lærer" av sine feil. Uansett tror jeg det er viktig, som AmatheaBente sier, å støtte den det gjelder. Man vet jo ikke hva som ligger til grunn..

Nå har jeg aldri tatt abort, men har flere venninner som har gjort det. De ønsket ikke barnet, men allikevel hadde det tøft, fordi de "tok et liv" som de sa, og slet med ettervirkninger av det.

Uansett så synes jeg ikkeno om abort som et prevansjonsmiddel.
              Last edited by Nenne; 03-09-09, 22:04.

sigpic

Comment

Jeg ser poenget ditt AmatheaBente, men jeg klarer ikke la være å tenke mitt alikevel om slike personer.. desverre!

OM noen klarer å bruke det som prevansjon syns jeg det bare er forkastelig!
                To perfekte gutter!!
                06.08.2009
                21.06.2005

Comment

Opprinnelig lagt inn av Lita_ Se innlegg
                  OM noen klarer å bruke det som prevansjon syns jeg det bare er forkastelig!

sigpic

Comment

Opprinnelig lagt inn av Lita_ Se innlegg
                    Jeg ser poenget ditt AmatheaBente, men jeg klarer ikke la være å tenke mitt alikevel om slike personer.. desverre!
                    Jeg må nok signere dette. OK at prevensjon kan svikte, men 4-5-9 ganger?
                    Finnes det ingen grense for hvor mange aborter man kan gjennomføre?

De som blir gravid på feks p-piller, hva med p-piller + kondom!?
                    Da må man da være ganske safe!
                    Tap er ikke når du faller, men når du nekter å reise deg igjen.

Comment

Jeg er selvfølgelig imot abort som prevansjon. Men spørsmålet blir vanskeligere om man spør hvem man skal "tvinge" på prevansjon og ikke minst hvordan? Skal det handle om IQ? Om antall aborter? Bør tungt narkomane damer tvinges på prevansjon feks? Ifølge en venninne som jobber med narkomane så er de overrepresentert på antall aborter og flere føder også mange barn, barn som blir født med abstinenser og som kanskje har blitt skadet av mors misbruk under svangerskapet.

Comment

Jeg har også en bekjent som har tatt en hau med aborter gjennom årene.
                        Og hun har selv valgt og IKKE bruke prevansjon, fordi hun rett og slett ikke liker det.
                        Jeg synes det er helt sjugt og det er INGEN unnskyldning for og gjøre slikt.

Jeg kan forstå at man kansje er uheldig 1gang, også kansje 2ganger i løpet av livet.

Men om man blir gravid flere ganger i året for og så ta abort på abort, så finnes det ingen unnskylning for det.
                        Og jeg har INGEN medfølelse for jenter som gjør slikt.

Åsså synes jeg også synd på guttene som vertfall i min bekjentes situvasjon ikke har noe dem skulle sagt.
                        Og dem tror jo også at hun faktisk bruker p-piller..
                        Alle gode ting er 3!

Comment

Hvis ei blir gravid gjentatte ganger med samme fyr burde jo han også begynne å tenke seg litt om.
                          Tap er ikke når du faller, men når du nekter å reise deg igjen.

Comment

Opprinnelig lagt inn av [email protected] Se innlegg
                            Hvis ei blir gravid gjentatte ganger med samme fyr burde jo han også begynne å tenke seg litt om.

Det jeg skrev har ikke vært med samme fyr..
                            Alle gode ting er 3!

Comment

en person som bruker abort som prevensjon er "syk" i mine øyne. Det kan ikke være bra for henne. Og ja hun burde hatt hjelp.
                              20152009 2008 2001/20052000

Comment

Working...
                              X